על פי התפיסה המודרנית, עיצוב המוצר צריך להתבסס על שלוש אבני היסוד: טכנולוגיה, ארגונומיה ואסתטיקה. לכל אחת משלוש האיכויות האלה יש תפקיד מהותי בפני עצמו, אך רק השילוב ביניהם, הן בתהליכי התכנון והן בייצור, יבטיח את הצלחתו של מוצר בקרב הצרכנים המודרניים.

ריהוט ארגונומי

המטרה של ארגונומיה הינה לייעל את הביצועיים של בני אנוש באמצעות מכלול שיטות ואמצעים ארגוניים ומערכתיים. על כך, ארגונומיה עוסקת באיתור וניתוח גורמים אנושיים שיש לקחת בחשבון בתהליך עיצוב המוצר. התכנון של מוצר בזווית ארגונומית צריך להציע מענה לצרכים ורצונות של הצרכנים הפוטנציאליים. על כך, תפקידה של ארגונומיה הינה להבטיח שהמוצר יהיה נוח, בטוח, פונקציונלי וקל לשימוש.

האיכות הטכנולוגית של מוצר “אחראית” על יישומים מתקדמים ותכונות חדשניות. הפן האסתטי עוסק בתגובות האמוציונליות של הצרכן כלפי המוצר. כיום נהוג להתייחס למינימליזם, ייחודיות וגיוון בתור הערכים המרכזיים של אסתטיקה מודרנית.

בסיכום של כל אלה, ניתן להגיד כי המוצר המעוצב צריך להציג וויזואליות עדכנית ואטרקטיבית בשילוב עם יישומים מתקדמים, נגישים ונוחים לשימוש, תוך כדי השקעה בשלל תכונות המגדירות איכות והתאמה למציאות מודרנית, כגון חוזק ועמידות לאורך הזמן וקונספט ידידותי לסביבה.

העיצוב הארגונומי שמשלב בתוכו תכונות אסתטיות וטכנולוגיות משמש כיום לייצור ריהוט ואביזרי עבודה, כגון שולחנות מחשב, עמדות עבודה, כיסאות משרד, מכשירי תקשורת ועוד.

החשיבות של עיצוב ארגונומי במוצרים שמיועדים לעבודה

מכוון שארגונומיה עוסקת בעיקר בשיפור היעילות, בעידן המודרני, לעיצוב הארגונומי יש מגוון רב של יתרונות – הן בפן האישי והן בפן הארגוני והמקצועי. הפונקציונליות של המוצר שמיועד לביצוע עבודה כלשהי משפרת את האפקטיביות של העובד וכך למעשה תורמת ביעילות של כל המערכת. מוצרים שמעוצבים באופן אינטואיטיבי תוך כדי התחשבות בדפוסי התנהגות וצרכים הפיסיים והפסיכולוגיים של העובד, מציעים דרכי שימוש נוחות ונגישות ועל כך – חוסכים זמן. עיצוב ארגונומי מקטין סיכוי לפציעה, הן בשל התכנון הבטיחותי והן בזכות הפשטות והמינימליזם של הממשקים.

עיצוב ארגונומי

הפרודוקטיביות עולה גם מעצם העובדה שהשימוש במוצר שמעוצב באופן ארגונומי אינו מעלה תסכול, אינו מקשה על העובד ואינו מעייף אותו. למעשה, עיצוב ארגונומי משפר את יכולת הריכוז של העובדים בשל יכולתו לצמצם או לבטל גורמים מסוימים שעלולים לגרום להפרעות קשב. כך למשל, עכבר ארגונומי מאפשר לעובד לבצע את משימתו לאורך הזמן ללא הפרעות, זאת בניגוד לעכבר סטנדרטי שהשימוש בו עלול ליצור תחושת המצוקה בכף היד ולגרום להפסקת העבודה.

ריהוט ואביזרי משרד (שולחן עבודה, כיסא, אביזרי מחשב ועוד) בעיצוב ארגונומי מסייעים לעובד לשמור על בריאותו הפיזית. כך למשל, כיסא ארגונומי תומך בשלד ועמוד השדרה ומונע היווצרות של כאבי גב, מפרקים והצוואר. כדי להתאים את עמדת העבודה למאפיינים האישיים שלכם באופן מיטבי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ ארגונומי מקצועי פרטני.

יתרונותיו הרבים של מוצרים בעיצוב ארגונומי משתלמים כלכלית – הן לעובד, בשל הימנעות בעיות בריאות שעלולות להסתכם בכסף רב והן למעסיק – בשל שיפור הפרודוקטיביות של העובדים. על פי המחקרים החדשים, עיצוב ארגונומי עשוי לשפר רווחיות גם של היצרנים, מכוון שמוצרים ארגונומיים הופכים עם הזמן למבוקשים יותר בקרב הצרכנים. חשוב לציין כי במקרים רבים, כאשר תכנון המוצר נעשה מתוך חשיבה בארגונומיה, עלות הייצור יורדת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *