המשרד, בתור מקום פיזי של עסק, חברה מסחרית או ארגון ציבורי, מיועד לבעלי מקצוע במגוון רב של תחומים – מפקידי קבלה ועד למנהלים בכירים, מסוכני ביטוח ונדל”ן ועד למתכנתים ומהנדסים, מגרפיקאים ועד לאנשי השיווק וזאת כמובן רשימה חלקית מאוד. בעידן המודרני זהו מקום בו רגילים העובדים לשהות שעות רבות במהלך היום ולעיתים אף בלילה, בעודם יושבים מול המחשב, משוחחים בטלפון, מתאספים בחדרי הישיבות ומבלים עם שותפיהם לעבודה בהפסקות בפינת הקפה.

על כך, מכיוון שבמשרד מבלים כה רבים מאיתנו את רוב זמנם, יש להתייחס אליו כאל מעין בית שני. ואכן, בשנים אחרונות עולה המודעות לאיכות המשרד הן מבחינה אסתטית, לוגיסטית וארגונית. המחקרים מראים כי כאשר מדובר במקום עבודה פיזי, לפרמטרים כמו נוחות ונגישות יש יכולת להשפיע לא רק על מצב הרוח של העובד אלא גם על פריון ואיכות העבודה שלו.

עיצוב משרד

מה גם, שמאז שחזרו העובדים לעבוד מחוץ לבית לאחר תקופת הקורונה, הציפיות שלהם כלפי משרדיהם השתנו. העובדים שהתרגלו לפרטיות, נוחות ונינוחות שיש בסביבה הביתית מבקשים עכשיו תנאים דומים גם במקומות העבודה שמחוץ לבית.

אז כיצד יוצרים בימנו משרד נוח, בו העובדים יכולים לממש את הפוטנציאל שלהם באופן מלא? ובכן, ישנן גישות רבות לסוגיה ומחקרים חדשים בתחום מצביעים על שלל פרמטרים שעשויים לשפר את האיכויות האסתטיות והלוגיסטיות של המשרד, כמו למשל בחירת צבעים ופריטי דקורציה נכונים בעיצוב החללים, חלוקה נכונה בין התאים במרחבים הפתוחים תוך שמירה על אזורי הפרדה, יצירת מתחמי פנאי נעימים, התקנת תאורה בהירה ורכה, הקפדה על תנאי אקוסטיקה ובידוד איכותיים וכדומה.

באופן כללי, ניתן להגיד כי על פי המגמה המודרנית בתחום עיצוב המשרדים, מומלץ להתרחק מהמראה המשרדי הקר והמנוקר אשר היה מקובל בעבר ובמקום זאת ליצור בחללי העבודה אווירה ביתית ותחושה נינוחה, אינטימית, נושמת ומלאת זרימה.

כמו כן, נציין כי המסקנות של המחקרים המתקדמים בתחום בריאות הציבור מוכיחים כי יש לאפשר לעובדים הפסקות פעילות במהלך העבודה. על כך, מומלץ ליצור חללים ייעודיים לפעילות ספורטיבית, בהם יוכלו העובדים לשחרר את הגב ולנוח מהישיבה הממושכת מול המחשב.

אולם, המפתח הראשי לשיפור הפריון ושדרוג התנאים של העובדים טמון במושג שהפך בשנים אחרונות לפופולרי במיוחד בזירה המקצועית: ארגונומיה במשרד.

ריהוט ארגונומי למשרד

כיצד משפרת ארגונומיה את תנאי העבודה במשרד מקצועי?

ארגונומיה משרדית אחראית במידה רבה על שמירה על בריאות העובדים, תוך כדי שיפור תנאי הנוחות והנגישות במהלך העבודה. סביבת עבודה ארגונומית נוצרת באמצעות אביזרים ורהיטים משרדיים מותאמים, מתכווננות ונגישים, כגון כורסאות ושולחנות, כריות ישיבה, עמדות עבודה ומשטחי עמידה, משענות גב וידיים, עכברי מחשב ומקלדת. אולם, הפריט הארגונומי החשוב ביותר, זה ששומר על התנוחה הנכונה של העובד תוך כדי מניעת כאבי הגב והברכיים הינו כיסא משרדי.

כיסא משרדי עם מבנה ארגונומי הינו המרכיב המרכזי בעמדת העבודה המודרנית. כיום מציע השוק מגוון רב של דגמים של כיסאות משרדיים, כאשר כל אחד מהם מציע מגוון איכויות בריאותיות ומיועד למטרות ספציפיות.

בין שלל האפשרויות, תוכלו לבחור בכיסא עם תמיכה מקסימלית בזרועות הידיים, אשר מתאים במיוחד לסובלים מכאבים בשורש כף הידע או כיסאות ברכיים ללא משענת המיועדים למתמודדים עם כאבים בגב התחתון. הדגמים הארגונומיים נעים על סקלה רחבה מאוד – מכיסאות ארגונומיים שנראים כמעט זהים לכיסאות רגילים ועד לכיסאות עם מבנה ייחודי, כמו למשל כדור פיזיו עם משענת גב.

ארגונומיה למשרד

אולם, כל הדגמים המומלצים מעניקים תמיכה מצוינת לעמוד השדרה ולרגליים של העובד תוך כדי חלוקת לחצים באופן אופטימאלי ומאפשרים לי לעבוד שעות רבות ללא הופעת תחושת העייפות, או כאבי גב, צוואר, מפרקים בשורש כף היד או ברכיים. הכיסא המשרדי הנכון הוא זה שאינו מגביל את התנועתיות של העובד, אלא מאפשר לו תחושת החופש וגמישות מקסימלית תוך כדי שמירה על ישיבה בטיחותית, ישרה ויציבה.

לרוב, כיסאות משרדיים ארגונומיים מאובזרים במנגנון הכוונה אשר באמצעותו ניתן להתאים את הגובה של המושב והעומק של המשענת למבנה הגוף של העובד. מעבר למבנה הפונקציונלי, לכיסא משרדי ארגונומי יש ריפוד נעים ואיכותי, אשר אינו רק נוח אלא אסתטי ונעים לעין.

מעבר לכיסאות משרדיים, חשוב לאבזר את המשרד בכורסאות נוחות ונעימות לחדרי ישיבות ומנהלים וחללי מנוחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *