ריהוט בעיצוב מעוגל, שהיה פופולארי בשנות ה-70 וה-80 של המאה הקודמת, חזר לאופנה כבר בתחילת המאה ה-21 ומיד הפך ללהיט החם בעולם העיצוב. הטרנד זוכה לאהדה בקרב הצרכנים בכל רחבי התבל וקיבל תמיכה וחיזוק מצד מעצבי פנים בכירים, סלבריטאים, בלוגרים ומובילי דעת קהל בתחום האופנה. הסיבה הראשית להצלחתו של הטרנד טמונה כנראה בנוסטלגיה שחשה האנושות בעידן הפוסט מודרני לתקופה האידיאליסטית של “שלום, אהבה ורוק אנד רול” של שנות השבעים במאה הקודמת. על כך, רהיטים במראה מעוגל שמזוהים עם התקופה, הפכו למעין גרסה מחודשת של סגנון רטרו נוסטלגי.

ריהוט מעוגל

בשנים אחרונות, הטרנד של ריהוט במראה מעוגל משתלט בהדרגה על הזירה העיצובית הבינלאומית ודוחק הצידה את הסגנונות “החדים” המודרניים שאפיינו את עולם העיצוב בעשור הקודם. נכון להיום, ספות וכיסאות במראה מעוגל, המרופדים בעור או בקטיפה, מככבים בתור פריטי חובה בכל בית שמתיימר להציג עיצוב עדכני ואנין טעם. אולם הריהוט המעוגל אינו נשאר נחלתם של מביני עניין. גם מותגים עממיים הצטרפו לחגיגה, כך שבימינו אלה ניתן לרכוש כורסא רכה עם משענת מקושטת, ספה מעוגלת וכיסאות במראה עגלגל בשלל חנויות מסחריות שפונות לציבור הרחב.

לרהיטים במראה מקומר יש השפעה מבורכת על עיצוב החלל: הם מעניקים למרחב תחושה של רכות, זרימה ונינוחות מחבקת. יחד עם זאת, כאשר משלבים רהיט מעוגל בתוך חלל שמעוצב באחד הסגנונות המודרניים, יש לעשות זאת ברגישות אסתטית, כדי למנוע מראה מרושל והסר הרמוניה. הנה כמה כללי אצבע שיעזרו לכם במשימה.

טיפים לשילוב רהיטים במראה מעוגל בעיצוב החלל

השילוב של רהיטים בעיצוב מעוגל בחלל העשוי בסגנון מינימליסטי יעזור “לחמם” את המראה הקריר שמזוהה עם המינימליזם המודרני. כך למשל, הספה עם משענת מקושטת ומושב אובלי תיצור סביבה אווירה זורמת ותחושה מחבקת, מזמינה ומרגיעה.

על מנת לנצל את היתרונות של הריהוט בעיצוב מעוגל באופן מיטבי, יש לשלב טקסטורות וצבעים באופן הרמוני ומאוזן, תוך כדי שמירה על פרופורציות נכונות. כך למשל, כדי לרכך את האווירה וליצור תחושה מחבקת בחלל, אפשר לשלב פריטי ריהוט בעיצוב מינימליסטי עם ספה וכיסאות מעוגלים בעלי ריפוד קטיפה או כריות בסגנון עות’מני, בפלטת צבעים ניטרלית, שקטה ובהירה.

ריהוט עגול לסלון

הניגוד בין פריטי ריהוט ודקורציה עם קצוות חדים ובין ריהוט בעיצוב מעוגל עשוי ליצור בחלל תחושה דרמטית, שופעת נוכחות וכריזמה. כך למשל, על מנת ליצור מראה מפתיע ומסקרן, אפשר להניח לצד הספות המעוגלות שטיח עם צורות גיאומטריות בולטות וחדות ולמקם על הקיר הסמוך תמונה במראה אבסטרקטי עם קווים ישרים. כמו כן, את הכורסא המאסיבית העגלגלה במראה רטרו אופייני ניתן לשלב עם מנורת שולחן בעלת אהיל בצורת משולש ועציץ מלבני, כאשר הקונטרס בין האלמנטים הדקורטיביים עם קצוות החדים ובין השוליים העגלגלים של פריטי הריהוט יצרו יחד מראה ייחודי “מחוץ לקופסה”.

ריהוט במראה מעוגל מזמן שלל אפשרויות לערבוב סגנונות, להשגת מראה עשיר, דינאמי ומקורי. המגמה המרכזית המודרנית דוגלת בחופש סגנוני, שמאפשר להתרחק מכללי העיצוב הנוקשים שמאפיינים עיצוב פנים קלאסי. על כך, שילוב נכון של פריטי רהיט מעוגל במראה רטרו עם אלמנטים מודרניים וקלאסיים עשוי לייצור בחלל תמונה אקלקטית אופנתית.

כורסאות עגולות

כך, ספה בסגנון צ’סטרפילד הרחבה והמאסיבית עם משענת וזרועות עגלגלות בשילוב עם דום במראה זהה, תשתלב בצורה מושלמת עם שולחן קפה מודרני מלבני. או, לחלופין, ספת רטרו בעלת צורה קמורה תודגש באמצעות פריטי דקורציה אבסטרקטיים מודרניסטיים בגווני צבע בולטים. לאלה ניתן להוסיף כורסת עור בסגנון קלאסי ושטיח פסים בגוונים ניטרליים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *