גם אם חדר השינה שלכם קטן יותר ממה שהייתם רוצים, עם פתרונות העיצוב הנכונים תוכלו להפוך אותו לחלל ביתי וקסום ואפילו נוח להפליא.

חדר השינה הוא אחד מאבני התווך של הבית. אלא שלפעמים החיים יכולים לגלגל אתכם לחדר שינה קטן מהמתוכנן. אולי זו מצוקת הדיור, המורגשת במיוחד בישראל הקטנה. אולי זו יד המקרה שהביאה אתכם לדירה מחולקת בצורה משונה. אולי יחידת ההורים אמנם גדולה, אבל השירותים והמקלחת שנדחסים לתוכה מצמצמים את החלל. עיצוב חדר שינה קטן עלול להיות מתסכל, שלא לדבר על התנהלות יומיומית בחלל שכזה. הוא דורש תשומת לב מרובה לפרטים הקטנים (תרתי משמע) ומחייב יצירתיות.

חדר שינה קטן

המסגרת המושלמת

עיצוב מושכל של מסגרת החדר יכול להעניק תחושה שהחדר גדול ממידותיו. צביעת קירות בגווני לבן או שמנת תרחיב את החלל. אם לבן משעמם אתכם, הקפידו על גוונים רכים שישרו רוגע וביתיות. גם השארת קיר אחד חלק או עיצוב קירות מפוספסים – באמצעות צבע או לוחות עץ – ישיגו אפקט של התרחבות. אם תוסיפו תקשטו את התקרה בנקודות או בכל תבנית מועדפת, העיניים יימשכו כלפי מעלה ותיווצר גם תחושה גובה.

התקינו וילונות לא אטומים מדי, כדי שלא יחסמו את האור הטבעי. תוכלו להוסיף מדף צר מתחת לחלון כדי להניח עליו חפצים שאתם צריכים בהישג יד. בלילה השתמשו בתאורה חמימה כדי להשרות אווירה ביתית ומקרבת. בעונת החורף, חדר שינה קטן המואר בצורה הנכונה יכול להיות רומנטי במיוחד ולהזמין התכרבלות זוגית נעימה.

מיטה מתקפלת לקיר 

המשימה הגדולה היא שאלת המיטה, הרהיט הגדול ביותר בחדר המצמצם דרסטית את השטח השימושי. בהיעדר מספיק מקום, תמצאו את עצמכם נתקעים שוב ושוב בבן או בבת הזוג ודורכים על כפות הרגליים של הפרטנר. יש שימליצו להצמיד את המיטה לאחת מפינות החדר, אבל התוצאה היא שאחד מכם יתקשה ללכת לשירותים בלילה או שיהיה מוכרח לדרוך על המיטה כדי להגיע לכרית.

הפתרון המושלם לכך הוא מיטת קיר מתקפלת. מדובר במוצר פשוט לתפעול, המבוסס על מערכת של צירים ובוכנות. הן למיטת יחיד והן מיטה זוגית, המנגנון הזה מורכב על הקיר עצמו או ישתלב עם ארון מסוגנן. המיטה יכולה להתקפל אנכית או אופקית, לבחירתכם. שילוב שלה עם ארון בצבעים תואמים יספק גם פתרון מוצלח לבעיית שטח האחסון. כך יהיה לכם כיף גם לישון בחדר, גם לשהות בו בשעות היום בסופי שבוע וגם להראות אותו לאורחים שלכם.

חדרי שינה קטנים

תכולת החדר

הבעיה המרכזית בחדר השינה הקטן היא מיעוט השטח השימושי ומקומות אחסון. גם אם הולכים על עיצוב מינימליסטי, כל חדר שינה מוכרח לכלול רהיטי חובה ולהיות בר שימוש, כאשר מצד שני לא תרצו להרגיש מעמסה ומחנק.

כדי לחסוך בשטח הרצפה, נצלו ככל האפשר את הקירות. מדף מאורך יכול להחליף את שידת המגירות. תלו על הקיר את מנורת הלילה, מתלה בגדים ותאי האחסון. שמרו על סדר וארגון, אחרת לא יהיה לכם מקום ללכת בין הנעליים המפוזרות על הרצפה.

כדי לתת מענה לצרכי האחסון, יש הרבה מקום ליצירתיות, גם בצורת מוצרים מוכנים לרכישה וגם בדמות פתרונות ‘עשה זאת בעצמך’. אחסון מצעים מתחת למיטה הוא טריק ותיק מאוד. מומלץ לבחור ארון בגדים עם דלת הזזה ולא עם ציר נפתח כלפי חוץ, כדי שיתפוס פחות מקום בשעת הפתיחה. תוספת של מראה גדולה – על הקיר או דופן הארון – תוכל להכפיל את תחושת המרחב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *