מטוס פרטי אינו רק כלי תחבורה אלא גם מעין בית ולפעמים גם המשרד בשמיים. על כך, רבים מחובבי טיסות פרטיות אינם מסתפקים עוד בעיצוב גנרי של מטוסים אלא מנסים להתאים את החלל לאופי, צרכים ורצונם האישיים. עבורם, מציעים מעצבי מטוסים מגוון רב של אפשרויות, תוך כדי התנסות בחומרי גלם מתקדמים ושימוש בפריטי ריהוט ייחודיים.

“הדרישה לעיצובים בהתאמה אישית למטוסים פרטיים עלתה באופן משמעותי בשנים אחרונות” – מספר איב פיקארדט, מעצב פנים למטוסים בחברת פינטו. “הדבר רלוונטי עבור כל סוגי המטוסים הפרטיים אך ניכר במיוחד בתחום של מטוסי ביזנס ומטוסי יוקרה. אנו רואים במגמה זאת רצון להגדיר מחדש את הסטנדרט האסתטי עבור טיסות פרטיות במסגרת עיצוב פנים בהתאמה אישית מלאה.”

עיצוב מטוס פרטי

מגמות חדשות בעיצוב מטוסים פרטיים

חללי הפנים של מטוסים פרטיים עברו שינויים רבים במהלך עשר שנים אחרונות. המראה המיליטנטי בגווני האפור שהיה אופייני למטוסים פרטיים בעבר כבר לא רלוונטי. הלקוחות המודרניים רוצים לחוות את הטיסה באווירה של יוקרה ופינוק, כפי שהם חווים נסיעה במכוניות היוקרה.

מעצבי המטוסים מצביעים על שני טרנדים מרכזיים שמתחזקים בשנים אחרונות. הראשון מבוסס על סגנון קלאסי מודרני, שעושה שימוש רב בעץ ועור ומתמקד ביצירת מראה אלגנטי בקווים מסורתיים. הטרנד השני, מקורי ועתידני יותר, מתמקד ביצירת מראה פלואידי, תוך כדי חיקוי צורות אווירודינמיות שמעצבות את החלק החיצוני של המטוס.

המגמות המודרניות בעיצוב הפנים של מטוסים פרטיים אינן מוגבלות רק למראה ולאווירה אלא נוגעות גם לבחירה בחומרי גלם חדשים, כמו סיבי פחמן, מתכת קרה ובדים אקולוגיים מתכלים וממוחזרים, ביניהם גם אלה שנראים ומרגישים כמו עור אמיתי.

עיצוב פנים למטוס פרטי

בעידן הטכנולוגי, הסגנון העיצובי של מטוס פרטי הפך למודרני יותר, השימוש בפריטים דקורטיביים הצטמצם, והדגש עבר לשימוש בחומרי גלם איכותיים ביותר. בעלי המטוסים הפרטיים נוטים לחיות חיים עמוסים וזקוקים לאווירה מרגיעה במהלך הטיסות. מצד שני, בעלות על המטוס הינה השקעה רצינית גם לאנשי עסקים עשירים מאוד ועל כך, חלל המטוס צריך להיראות מרהיב, יוקרתי ומקורי. עבור מעצבי מטוסים, האתגר הינו לחבר בין כל הפרמטרים – חומרי גלם ופריטי ריהוט איכותיים, שמחזיקים מעמד שנים רבות, אווירה של רוגע והמראה אישי, אסתטי, מושקע ומיוחד.

גם ההתפתחויות הטכנולוגיות שמאפיינות את העידן המודרני באות לידי ביטוי בקונספט העיצובי של מטוסים פרטיים. ההשפעה המרכזית מורגשת בסוגיית האיכות של המדיה הבידורית ובתחום התקשורת אונליין. במילים אחרות, הלקוחות צריכים להיות מסוגלים לעבוד תוך כדי הטיסה, אך גם לנוח וליהנות.

שתי המטרות האלה מצריכות איכות פונקציונלית של עיצוב הפנים. כך, עיצוב אזור עבודה בחלל המטוס, שמרגיש ומתנהל כמשרד אמיתי, מותנה בשימוש חכם במרחב, יצירת מקומות אחסון שיתאימו להנחת מחשב נייד וגדג’טים נלווים. כדי להתאים את המרחב לזמן מנוחה, בילוי ובידור, החלל זקוק לעיצוב “חכם”, רב שכבתי, המאפשר תחושה מרחבית ומראה פתוח ללא עומס וצפיפות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *