עבור רבים מאיתנו חדר שינה אינו רק מקום בו ישנים אל גם המפלט השקט מטרדות היום, שבו נוכל להתנתק, להירגע ולהכין את גופנו ונפשנו ליום מלא פעילות. אולם, ישנם את אלה שחושבים כי רק חדר שינה גדול עשוי להפוך למקום שמאפשר שינה איכותית ובוקר מלא אנרגיה ושמחה. אולם בפועל הגודל של חדר שינה אינו משנה – גם חדר שינה קטן יכול לשרת אותנו נאמנה אם נשכיל לרהט ולעצב אותו כראוי. כל מה שצריך זה להיעזר במספר “טריקים” סודיים של מעצבי פנים, שעשויים להקנות לחלל הקטן שלכם תחושה של מרחב, פתיחות וזרימה.

כיצד תוכלו להרחיב באופן וויזואלי את חדר השינה שלכם?

ובכן, הכלל הראשון הינו זה: הקפידו על הסדר והארגון. ארגנו את החפצים שלכם בתוך קופסאות שניתן לשמור מתחת לשולחן, התקינו מדפים על הקירות, ואם יש לכם ארון בגדים בתוך החדר, נצלו אותו היטב. היעזרו במתלים לבגדים שלכם כדי שלא תצטרכו לזרוק אותם על הכיסא או אל הרצפה.
את החפצים הקטנים שנוטים להתפזר ובסופו של דבר ללכת לאיבוד כדאי לשמור בקופסאות סגורות. יחד עם זאת, אל תתפתו להסתיר את כל הבגדים והחפצים שלכם בשידות ועל המדפים בלי לסדר ולארגן אותם קודם לכן. הנוחות, הנגישות והאפשרות לשלוף כל חפץ בהתאם לצורך במהירות האפשריות הם העקרונות שצריכים להנחות אתכם במשימה.

אומנם מקומות האחסון חשובים מאוד, נסו לשמור על מרחב פתוח ולא להעמיס את החדר בשלל רהיטים. כדי לאפשר סדר בלי ליצור תחושה של צפיפות בחלל, מעצבי הפנים ממליצים לרכוש רהיטים דו שימושיים שמציעים מקום אחסון בנוסף לתפקידם הראשי, כמו למשל ספה והדום עם מדף פנימי. כעיקרון, השתדלו לבחרו רק את פריטי הריהוט שאתם באמת זקוקים להם.

סגנונות עיצוב מינימליסטיים, כמו למשל הסגנון הנורדי המודרני, מתאימים מאוד לחדרי שינה קטנים. אולם, אתם לא חייבים להפוך את חלל השינה שלכם לסניף של איקאה – אפשר להיעזר רק בקונספט ובמספר אלמנטים של הסגנון כדי לגרום לחדר שינה שלכם להיראות נושם, רגוע ונינוח יותר.

רהיטים בחדר שינה קטן צריכים להיות קומפקטיים, צרים וקלים במשקל. העדיפו רהיטים צרים וגבוהים לנמוכים ורחבים. כך למשל, ספריית קש גבוהה שאפשר לנצל אותה לאחסון חפצים פונקציונליים ודקורטיביים, עציצים ותמונות תהיה יעילה יותר ותתפוס פחות מקום מאשר שידה רחבה ומאסיבית. כלל זהה יש לנקוט כאשר קונים מיטה: ככל שחדר השינה שלכם קטן יותר, כך המיטה שלכם צריכה להיות צרה יותר.
כאשר מדובר בחלל קטן, הצבע של הקירות והרהיטים יכול לתרום לאווירה באופן משמעותי. גוונים בהירות יגרמו לחלל שלכם להיראות גדול וגבוה יותר. צבעו את הקירות בגווני תכלת, שמנת או בג’, בחרו בריהוט מעץ בהיר והשתמשו בבדים בגוונים פסטלים ובהירים הן לווילונות והן למצאים וכיסויי המיטה.

ביצירת מראה וויזואלי של חלל קטן, תאורה יש תפקיד משמעותי במיוחד. נצלו היטב את העור הטבע שזורם לחלל מהחלונות והיעזרו בשלל גופי תאורה: התקינו נורות ספוטים, תלו מנורות קיר ותקרה, הניחו מנורת לילה על השידה בצמוד למיטה. השתדלו ליצור רמות שונות של תאורה למצבי פעילות מגוונים. האור שתצטרכו לקריאה לפני השינה צריך להיות שונה מזה שתשתמשו בו לצרכי הטיפוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *