לחדר האמבטיה יש תפקיד מיוחד בחיינו – זהו המקום בו אנו מתכוננים ליום שלפנינו וזהו גם מקום בו אנו מכינים את עצמנו לשינה. על כך, חדר רחצה צריך לעורר בנו אנרגיה ומרץ בבוקר ולהעניק לנו שלווה ורוגע בערב, וכדי למלא את התפקידים האלה בהצלחה, עליו להיות לא רק אסתטי ומושקע עיצובית אלא גם פונקציונלי, נוח ונגיש. כדי להפוך את חדר הרחצה למקום נעים, מזמין ונוח, יש לתכנן היטב את כל פריטי הריהוט והעיצוב שחייבים להיות בו – מברז וכיור, שידת אמבטיה מעץ ועד למדפים ומראות.

עיצוב חדר אמבטיה

טיפים לעיצוב חדר אמבטיה

עיצוב חדר אמבטיה יכול להפוך לפרויקט מהנה ומרגש, בתנאי שאתם יודעים מאיפה להתחיל. אם, לחלופין, אין לכם ידע וניסיון בעיצוב, ייתכן ותתקשו במשימה. ובכן, כדי לסייע לכם במלאכה, אספנו עבורכם מספר עצות ממעצבי פנים בכירים.

תכננו את התקציב שלכם מראש

השלב הראשון בכל פרויקט עיצובי הוא תכנון התקציב. המסגרת התקציבית תעזור לכם להגיע להחלטות בנוגע לבחירת החומרים והמתקנים כך שלא יפגעו לכם בכיס וגם תאפשר לכם להימנע מהוצאות מיותרות.

הגדירו את הצרכים שלכם

חשבו כיצד אתם משתמשים בחדר האמבטיה שלכם ומהם הצרכים הספציפיים שלכם. האם אתם מעדיפים מקלחת או אמבטיה? האם אתם זקוקים לכיור כפול? האם תרצו לאחסן בחדר רחצה מגבות נקיים, סל כביסה ופריטים נוספים? התשובות לשאלות אלה יעזרו לכם לתכנן את החלוקה המרחבית של החלל.  

בחרו את הסגנון העיצובי

כיצד תרצו לעצב את החלל בחדר רחצה? באפשרותכם להפוך אותו למפלט רומנטי, מלא בנרות ריחניים או, לחלופין, לעצב אותו בסגנון מודרני מינימליסטי בקווים נקיים. תוכלו ליצור בו אווירה בוהו אקלקטית או להוסיף לו מגע כפרי, ברוח של פעם. לאחר שתבחרו את הסגנון, תוכלו לגשת להתאמת הצבעים, חומרי הגלם והאביזרים אשר יעניקו לחדר את המראה הרצוי.

רהיטים לחדר רחצה

חלקו את המרחב באופן פונקציונלי

תכנון החלוקה של חדר האמבטיה צריך להתבסס על הצרכים הספציפיים של הדיירים. יש להתייחס למיקום הצנרת כדי לקבוע איפה ואיך ימוקמו המתקנים.

בחרו את חומרי הגלם

בבחירת חומרי הגלם, בנוסף לאיכויות האסתטיות, יש להעריך את תנאי העמידות והתחזוקה. כך למשל, אם יש לכם ילדים קטנים, כדאי להימנע מטקסטורות חדות שעלולות לסכן אותם ולבחור בחומרים עמידים בפני השבירות וקלים לניקוי. כמו כן, שקלו בקפידה את הצבעים והמרקמים של חומרי הגלם כדי לוודא כי הם משלימים את הסגנון העיצובי באופן הרמוני.  

בחרו את האביזרים

לאחר שבחרתם את החומרים לחדר האמבטיה שלכם, הגיע הזמן לבחור את האבזור, כמו כיור, שירותים, מקלחת/אמבטיה וברזים. שקול את הגודל והסגנון של המתקנים וכיצד הם ישתלבו בעיצוב הכללי שלך. זכור לשקול את מיקום המתקנים וכיצד הם ישפיעו על הזרימה של חדר האמבטיה שלך.

צרו תנאי תאורה אופטימאליים

התאורה הטובה היא תנאי הכרחי ליצירת חדר רחצה פונקציונלי. השלימו את התאורה הטבעית שנכנסת פנימה דרך החלונות עם גופי תאורה מעוצבים ומתגי דימרים ליצירת תאורה רכה ובהירה.

ריהוט לחדר רחצה

פרטי ריהוט בחדר אמבטיה

אבזרו את חדר הרחצה עם מתקנים, פריטי ריהוט וחפצים חיוניים. התחילו עם פריטי ריהוט מסיבים ולאחר שתתקינו בו כיור, ארונות ומקלחת או אמבטיה, הוסיפו פרטי דקורציה חינניים. ארון כיור הוא כנראה הריהוט החשוב ביותר בחדר רחצה. הוא מספק מרחב פונקציונלי לטיפוח ואחסון של כל מוצרי האמבטיה. הכיורים מגיעים במגוון רחב של גדלים, סגנונות וחומרים ומיוצרים  מעץ, זכוכית, קרמיקה או שיש. כל חומר מציע את המראה והתחושה הייחודיים שלו ולכן חשוב לבחור אחד שמשתלב בסגנון העיצובי של החלל.  

ארונות מספקים אחסון למגבות, מוצרי טיפוח וכלי רחצה חיוניים אחרים, תוך כדי שמירה על סדר וניקיון. השוק מציע מגוון רחב של ארונות אמבטיה – מקטנים וצמודים לקיר ועד ליחידות עצמאיות וגדולות. הבחירה בגודל וסגנון של הארון תלויה במרחב של החדר וכמובן בצרכים והעדפות האישיות של הדיירים.

בנוסף לארונות, מומלץ להתקין בחדר רחצה גם מדפים שישמשו לאחסון מגבות, מוצרי טיפוח וכלי רחצה חיוניים אחרים. בנוסף, ניתן להשתמש במדפים כדי להציג עליהם פריטים דקורטיביים חיוניים, נרות ארומטיים או עציצים.

מראה הינה פריט חיוני לחדר רחצה. מעבר למטרות פונקציונליות, מראה מגדילה וויזואלית את המרחב ומעניקה לו תחושה פתוחה ומוארת. בבחירת המראה יש להתייחס לגודל, צורה ואופן ההתקנה כדי ליצור מראה הרמוני ופרופורציונלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *