עם כניסתנו לעשור השלישי של שנות האלפיים נראה שגם בעולם העיצוב מחליפים קידומת ופותחים את הדלת להשקפות עולם חדשות שלא הכרנו קודם. אז מה חדש ומה קצת פחות?

להעיז עם הצבע

השימוש בגוונים עמיקים וחזקים בעיצוב פנים של החללים המסחריים הפך לאחרונה לשם דבר. הצבע אינו רק אמצעי עוצמתי ליצירת מראה הרמוני או מרשים בעל קונספט או אופי מסוים, אלא כלי ייעיל ופרקטי אשר מאפשר להדגיש איזורים מסוימים בחנות, משנה פרופורציות של חללים ותפיסת הגובה והמרחב, יוצר רקע מתאים להצגת המוצרים, מסקרן ומספר סיפור שלם למבקרים.

נראה שהטרנד המינימליסטי של השנים האחרונות בעולם עיצוב הפנים מאבד לאחרונה מקסמו ואמירה אחרת, עצמתית ונועזת תופסת את מקומו. “יותר זה יותר” – היא אומרת, והצבעים גם הם מחפשים אחר ריגושים וגבהים חדשים. הגוונים של 2020 הם ממש לא ביישניים, יש להם מה לומר ואי אפשר לפספס אותם.

עיצוב חנות בצבעים

גאומטריה למעצבים

קיר או תקרה ישרים הם לא חובה. כאשר רוצים להוסיף עניין, יש לפתח את החשיבה ולנסות ולשלב בין גופים שונים אשר מטרתם ליצור משהו אחר ולא רגיל. מגמות העיצוב החדשות עושות שימוש נרחב בגופים גיאומטריים, ובמיוחד קשתות אותן ניתן לפגוש בפתחים, רהיטים ואביזרי נוי מעץ, גופי תאורה, פרזול, מתקני תצוגה ועוד. כאשר משלבים פריט אשר אינו בהכרח קשור לקולקציה הנמכרת ואף יוצר ניגודיות צורנית ועשוי מחומרים וצבעים שונים, ניתן למעשה למקד את תשומת הלב של הלקוח. הטרנדים האחרונים בחנויות משלבים אלמנטים גדולים, פסלים או פרטי עץ, לצד רהיטים ומתקני תצוגה בתוך החנות, סלון כלות או אולם התצוגה.

עיצוב סלון כלות

הכתובת שעל הקיר

אם יש לכם חנות, כנראה גם יש לכם סיפור לספר ולא חייבים לדבר בשביל לחשוף את הלקוח לסיפור. לאחרונה יש שילוב הולך וגובר של טקסטים ומסרים על הקירות אשר ניתן לחדשם בעת החלפת הקולקציה. ניתן להשתמש בטפטים והדפסים לצורך העיניין, לשלב משפטים על קירות החנות, על הרצפה, בתוך רהיטים או על גבי גופי התאורה. משפטי המפתח הקשורים למותג, חזון או סתם אווירה שאתם רוצים להשרות יוצרים אפקט מרהיב ולא פעם מעלים חיוך על פני הלקוחות וגורמים להם להמשיך ולסרוק את החנות בעיניים.

קירות מעוצבים לחנויות

שמירה על איזורים בעלי מראה נקי

התייחסות נוספת צריכה להיות ברמת התצוגה. כאשר שומרים על קווים נקיים ומונעים עומס יתר, כך גם החוויה תהיה טובה יותר.

להכניס קצת טבע לחיים

מגמה נוספת ממשיכה לצבור תאוצה בשנים האחרונות הינה שילוב של פרטים ירוקים, ממוחזרים או ריהוט עץ מלא. הוספת צמחייה ירוקה, אף יכולה להיות סינטטית, מובילה חנויות רבות בעיצובם. המטרה היא לתת אווירה משוחררת יותר ולחבר עם הטבע. שילוב צמחייה מאפשר גם לחנות האפורה ביותר, להיות בעלת מראה צעיר ומזמין.

צמחים מעוצבים בחנויות

עיצוב חנות, מצריך מחשבה, לעתים אף מחוץ לקופסה. חשוב להתעדכן על הבאות בכל הנוגע לטרנדים המשתנים. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *