עם בואו של ילד לעולם, במיוחד אם הוא הילד הראשון, עולה הצורך של ההורים בסידור וארגון החלל המושלם עבור הרך הנולד, לוודא שהוא מרגיש נעים, בטוח ונוח בו. אחת הדילמות המשמעותיות היא עיצוב חדר התינוקות. כיצד יראה החדר? איזו תחושות הוא יעורר באוצר הקטן שמצטרף למשפחה, וגם בנו ההורים שנבלה בו מספר לא מבוטל של שעות. חשבנו על מספר עקרונות וכיוונים שאולי יעזרו לכם לקבל החלטות בנוגע לעיצוב חדר התינוק. ראשית בואו נעבור על המרכיבים בגדולים של חדרי התינוקות.

רצפת חדר התינוקות

לא לכולם הפריבילגיה להחליט על רצפת חדר התינוק, אך למי שכן כדאי לשקול טוב את ההחלטה. ילדים גדלים ומתפתחים מהר. לא יעבור זמן רב והתינוק או התינוקת שלכם ימצאו את עצמם זוחלים, הולכים ונופלים על רצפת החדר. לכן ההמלצה היא לבחור במשטח רך יחסית שניתן לנקות בקלות כדי לשמור על בריאות התינוק. בחירה טובה העומדת בסטנדרטים היא רצפת עץ או פרקט שבדרך כלל גמיש, רך וגם אסתטי. גם שטיח בחדר הילדים הוא פתרון מצוין לצורך העניין, רק כדאי לוודא שקל לנקות אותו (אין ספק שתצטרכו!)

עיצוב חדרי תינוקות

הקירות והתקרה

בכל חללי הבית לרבות חדרי תינוקות, צבע הקירות והתקרה משפיע רבות על מצב הרוח שלנו, על התחושה והנראות של החדר. תינוקות ידועים כרגישים מאוד לגירויים חזותיים, לכן הם יכולים להיות מושפעים מצבע לא מתאים אפילו יותר מאתנו. בדרך כלל, המומלצים בעיצוב חדר ילדים הם צבעים רכים ומרגיעים. לא כדאי לבחור בצבעים נועזים מדיי שיכולים ליצור עומס על התינוק או בצבעים קודרים. בנוסף, האופנה מתרחקת בזמן האחרון מצבעים תואמי מגדר, כך שחדר תינוקות לבנים ממש לא חייב להיות כחול וגם בחדר תינוקות לבנות אפשר בקלות לוותר על הצבע הוורוד.

אם אתם מחפשים אחר מראה קצת יותר מיוחד ומתוחכם אפשר לכסות קיר אחד בטפט בעל דוגמה עדינה. בימים אלו כמות האפשרויות רק גדלה והטפטים נוחים להדבקה והסרה, כך שתוכלו להחליף אותם לפי טעמכם וטעמו של הילד הגדל בקלות. אופציה ייחודית אפילו יותר היא הדבקת בורדרים, מדבקות או ציור על הקיר. רק תשתדלו לשמור על פלטת הצבעים כללית אחידה בחדר ליצור הדגשים וגירויים מעניינים לתינוק באמצעות כתמי צבע – הכל בזהירות ובטעם טוב.

קחו רגע לחשוב על תקרת החדר. אמנם אנו לא נוטים להרים את העיניים למעלה רוב הזמן, ואילו רוב הזמן התינוק שלנו יסתכל על התקרה במצב שכיבה. ניתן לעשות שימוש במדבקות עדינות (לדוגמת כוכבים, פרפרים, ירח וכו’) על מנת ליצור עניין ותחושה טובה.

ריהוט לחדר תינוקות

באופן כללי ריהוט לחדר תינוקות יכול להיות עסק דיי מבלבל. הרצון להשקיע ולשים את כל מה שצריך התינוק בחדר התינוקות מובן, אך חשוב מאוד להיזהר ולא לגרום לעומס ויזואלי מיותר אשר יכול ליצור סטרס אצל התינוקות. מעבר לכך גם לכם ההורים דרוש סדר וארגון בחדר של הרך הנולד ויצירת מרחב עמוס בפריטים רק תקשה. חפצים אביזרים ורהיטים רק ימשיכו להיצבר במהלך הזמן וגם לאלו צריך לשמור מרחב.

בהתבסס על הנאמר נתמקד בשלושת הרהיטים החשובים והמחייבים בכל חדר תינוקות והם כמובן מיטת התינוק, שידת החתלה וכיסא או כורסה להורה. אלו מבטיחים את צרכיו הבסיסים של התינוק ושל ההורה המטפל. מעבר לכך רבים אוהבים להוסיף צעצועים לחדר התינוק. בכל מה שכרוך בהתעסקות עם צעצועים או אביזרים קטנים ורבים לתינוק חשוב לחשוב מראש על מקום אחסון נוח, נגיש וגם אסתטי. ניתן לרכוש קופסאות פלסטיק, לאחסן את הצעצועים בסל גדול או במגירות בשידה או מתחת למיטה. כל אלו יתרמו למרחב להיות נעים ונגיש יותר וגם יהוו הזדמנות עיצובית נוספת.

עיצוב חדר לתינוק

מיטת התינוק

לצד הרהיטים האחרים, מיטת התינוק היא בהחלט אחד הפריטים החשובים ביותר, במיוחד בחודשיו הראשונים של התינוק. ההמלצה היא קודם כל לרכוש מיטה במחשבה על העובדה שהתינוק הולך לגדל במהירות. עבור זאת קיימות היום מיטות שניתן להאריך עם הזמן או להמיר מעריסה אל מיטת ילדים. עניין חשוב נוסף הוא מיקום המיטה. חשוב לאפשר לתינוק לחוש תחושת ביטחון במרחב בו גדל ומיקום העריסה הוא חלק חשוב מכך. אחד הדברים שעוזרים לילד להרגיש בטוח הוא שניתן לראות את כל החדר מהעריסה, בנוסף תחושת ביטחון נוצרת כאשר חלק מדופן העריסה מוצמד לקיר. חשוב מאוד לא לתלות שום דבר מעל ראש התינוק ואפילו מובייל לכוון כך שיהיה יותר רחוק ממנו ולא יהווה איום.

טקסטיל בחדר התינוקות

מה יותר רך ונעים מבד? מוצרי טקסטיל הם חלק אינטגרלי מכל חדר תינוקות מעוצב ומשתלבים בו בצורה טבעית ביותר ללא מאמץ. רק תדאגו לא לקלקל עם בחירת הצבעים. תחשבו על וילונות, שטיח, כריות נוי, שמיכות, משטח ההחתלה ומצעים למיטת התינוק כמכלול והגדירו לעצמכם איך אתם רוצים שהוא יראה ביחס לכל השאר. התאימו את הצבעים, שאלו את עצמכם מה מתוך כל הפריטים יהיה בגוון חלק ואיפה תעשו שימוש בטקסטורות ודוגמאות.

שפה עיצובית אחידה

זהו אמנם הפרק האחרון בכתבה, אולם במציאות שאלת הסגנון העיצובי של חדר התינוקות כנראה צריכה להישאל ממש בתחילת התהליך. נכון, לזעטוט שלכם אולי לא כל כך חשוב אם החדר שלו מעוצב בסגנון כפרי, קלאסי, מודרני, אורבני או מינימליסטי. ואילו בחדר ילדים מתוכנן היטב הוא יגדל לתוך הרמוניה של פריטים שמדברים בשפה משותפת ויחד יוצרים עולם שלם ומיוחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *