מתי וכמה להשקיע בעיצוב המשרד? האם חייבים מעצבת לאתר האינטרנט? ולמה לצרף מעצב תעשייתי לצוות פיתוח מוצר חדש? האם כל זה באמת יניב לעסק רווחים?

כולנו מכירים את תחושת ההחמצה ששוטפת אותנו לאחר קניית המוצר שלפתע מתגלה כלא נוח, מסורבל או חסר תועלת בגלל כפתור קטן מדי, מידות לא הגיוניות או ידית אחיזה שמתפרקת תוך שניה. הרעיון היה כל כך גאוני ונראה שזו היתה הברקה של קניה, אולם תוך דקות בודדות של התנסות המוצר מוצא את מקומו בפח.

דוגמה נוספת היא הדרך בה אנחנו מחליטים על רכישת מוצרים, בחנות או דרך האתר. הרבה לפני שצללנו לעומק הטקסטים של תאורי המוצר, לפעמים אפילו עוד לפני שהבנו מהו ומה ייעודו, הדבר שיגרום לנו להושיט יד למדף או ללחוץ על תמונת המוצר באתר זה הצבע המיוחד, האריזה המושקעת או עיצובו המדליק של החפץ.

עיצוב אתר האינטרנט, ניווט מהיר ונגישות של מחלקות המוצרים הם המינימום ההכרחי כדי להצליח למכור באתר או להביא לידים ממנו לעסק. ואילו עם מעצב יצירתי במיוחד תוכלו להשאיר חותם בזיכרון הלקוחות, שיגרום להם לזכור אתכם, להאמין שאתם הכי טובים שיש ולחפש את מוצריכם או שירותיכם שוב ברחבי הרשת הסבוכה.

שיגעון העיצוב בעולם המודרני

במקרים רבים עיצוב הפך בשנים האחרונות לגולת הכותרת של המוצר, יתרון תחרותי בשוק, נכס של ממש של העסק. העיצוב הוא מה שהופך את החברה או ליין של מוצריה למותג מוכר שיגרום ללקוחות לחזור ולקנות ממנו שוב ושוב. השוק נעשה צפוף ורבוי מעצבים. זה לא מספיק להציע מוצר שהוא רק יפה. חייבים מסר, אסטרטגיה עיצובית, פסיכולוגיה שיווקית, טרנדים חמים ועוד מיליון מושגים שרק המעצבים ואנשי השיווק יבינו. מדובר בגישות עיצוב מהפכניות שחייבות לחדש ולהמציא את עצמן מחדש כל הזמן, רעיונות ומסרים מחושבים ומחודדים היטב אשר מפעילים בנו חושים ורצונות ופונים ללקוחות באופן מתוחכם ומניפולטיבי בכל עבר – דרך הלוגו והסלוגן, באתר האינטרנט של החנות, על קירות משרדי ההנלה, דרך עיצוב המוצרים, שלטים ומודעות הפרסום.

עיצוב לעסקים

מה מספרים המחקרים על הקשר בין עיצוב לרווחי העסק?

מחקרים הראו קשר חזק בין עיצוב של המוצרים או המותגים לבין תוצאות עסקיות של חברות בתחומים שונים: מוצרי צריכה, שירותים פיננסיים, טכנולוגיה רפואית, מוצרי אלקטרוניקה ועוד. מדדים של עיצוב הוגדרו לצורך עריכת המחקרים והשפעתן נראיתה בבירור בגידול רווחי החברה והחזרים גבוהים על ההשקע. למעשה הפוטנציאל לצמיחה מונעת עיצוב הוא עצום בשני המגזרים מבוססי מוצרים או שירותים.

גישה עסקית לנושא העיצוב

לא פעם קורה שבעל עסק שנמצא בתהליך של ייעוץ עסקי או ייעוץ שיווקי יוצא עם תובנה חדשה מהפגישה השבועית, אולם לא ממש יודע כיצד לגשת לעניין. מנהלים ואנשי עסקים המעוניינים לעשות את הצעד הבא בהתרחבות העסקית ולפרוץ לשווקים חדשים נוטים לראות בעיצוב סוג של משימה חד פעמית שמטילים על אדם שמומחה בתחום, לעתים קרובות ספק חיצוני, בתמורה לתקציב מסוים. זהו סוג של “כאב ראש” חד פעמי שפותרים באאוטסורסינג – זבנג וגמרנו.

לתהליך של עיצוב אמנם יש התחלה, לפעמים הוא נולד יחד עם העסק עוד בשלבי המיתוג הראשוניים ולפעמים תוך כדי תנועה, אולם אין סוף לעשייה הקשורה לעיצוב כפי שאין סוף לעשייה הפיננסית, השיווקית או התפעולית של החברה. העיצוב הוא חלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית והוא שזור בכל החלטה אסטרטגית ומקבל ביטוי בפעילות בשטח. קחו את נושא העיצוב בחשבון, הקדישו לו זמן ומחשבה. להלן מספר טיפים שיעזרו לכם לאמץ גישה בריאה לכל הקשור לתהליך העיצוב עבור העסק:

  • מנהיגות עיצובית אנליטית – עיצוב זה יותר מתחושות

יש למדוד ולהוביל את המאמץ המושקע בעיצוב באותה ההקפדה כפי שאתם מנהלים את ההכנסות וההוצאות של העסק.

  • העיצוב הוא מאמץ חוצה תפקידים – זה לא עיסוק של מחלקה אחת

קונספט עיצובי ממוקד לקוח ואחיד הוא נושא שצריך לחלחל לכל המחלקות והצוותים בארגון, להעסיק את כל עובדי החברה ולהשתקף בעבודתם.

  • עיצוב זה תהליך מתמשך – לא שלב אחד

הפחיתו סיכונים ותמקסמו את התוצאות על ידי הקשבה תמידית לפידבק של משתמשי הקצה, תבדקו עם הלקוחות מה הם חושבים על עיצוב המוצר או המותג באופן קבוע.

  • זו היא חוויית המשתמש – לא רק עיצוב מוצר

תשברו את התפיסה המבדילה בין עיצוב של מוצר פיזי, עיצוב דיגיטלי או עיצוב השירות. פיתחו גישה העיצובית הוליסטית וכוללת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *