האם אתם מודעים לעובדה שהאדם המודרני מבלה במיטתו בממוצע כשליש מחייו? ובכן, בין אם הפרט האינפורמטיבי הזה נשמע לכם הגיוני ובין אם לא, החשיבות של חדר השינה בחיינו אינה מוטלת בספק.

כיצד מבלים בני האדם את שעותיהם הרבות בתוך חדר השינה? ובכן, לא רק בשינה. עבור רבים מאיתנו, חדר שינה משמש גם כמרכז בידור או תחנת עבודה. יש את אלה שאוהבים לצפות כאן בטלוויזיה, אחרים מקדישים את זמנם שלפני ההירדמות לקריאת ספרים, חלקינו לא הולכים לישון בלי לעבור על המיילים והפוסטים של חברים במדיה חברתית, וכמובן, לא נשכח את החרוצים שבינינו שמנסים להשלים את משימותיהם המקצועיות באמצעות מחשב נייד הניצב על המיטה.

חדר שינה מעוצב

והנה, עוד משהו שכדאי לכם לדעת: כדי שחדר השינה שלכם ישרת אתכם נאמנה, הן בתור מקום בו תירגעו מטרדות היום ותירדמו בקלות והן כחלל מולטי פונקציונלי, המאפשר מגוון פעילויות בהתאם לצרכים ורצונות שלכם, יש לעצב אותו בצורה נכונה. ואולם, רבים מאיתנו אינם מצליחים לעשות זאת ללא ידע מקצועי והבנה עמוקה ברזי העיצוב. בשורות הבאות נצביע על הטעויות הנפוצות שנעשות בעיצוב חדרי השינה ונסביר כיצד להימנע מהן.

שימוש בגוונים עזים בקירות חדר השינה

קירות בצבעים אדומים, כתומים וירוקים יכולים להעניק אווירה מיוחדת לחללים רבים בבית, אך כאשר מדובר בחדר השינה, מומלץ לוותר על צבעים עזים ולהעדיף להם גוונים ניטרליים. חדר שינה אמור למנוע גירויים שעלולים לעורר אתכם ולמנוע מכם להירדם במהירות. בצביעת קירות חדר השינה, המעצבים ממליצים להשתמש בצבעי פסטל בהירים, רכים ומרגיעים.

חדר שינה מינימליסטי

שטיח בחדר השינה – כן או לא?

אם הרצפה בחדר שינה שלכם עשויה מעץ, אבן או אריחי גרניט פורצלן, שטיח רצפה מעוצב ונוח הינו בגדר חובה עבורכם. פריט זה אינו רק דקורטיבי ותפקידו אינו מוגבל רק ליצירת אווירה נינוחה ואינטימית. למעשה, לשטיח רצפה בחדר השינה יש שימוש פונקציונלי – הוא מחמם את הרצפה ומסייע באיזון טמפרטורת החדר בתקופות הקרות. כאשר השטיח מונח לצד המיטה, הוא מונע החלקה ותחושה של קור ברגליים בירידה מהמיטה בבוקר.

מהו השטיח הנכון לחדר שינה? ובכן, זה תלוי בגודל החלל, בסוג ומבנה הריהוט, בסגנון העיצובי וכמובן בטעמכם האישי. בבחירת השטיח, הקפידו על הגודל הנכון (התואם את אורך המסגרת של המיטה) ועל מיקומו הנכון – לא מתחת לרהיטים, אלא בצמוד אליהם.

שטיחים בחדר השינה

גודל המיטה מול גודל חדר השינה

מיטה רחבה ומאסיבית היא פינוק שרובינו חולמים עליו, אך לעיתים קרובות, יש להתאים את הציפיות למציאות, או, במילים אחרות – למידות החלל. מיטה גדולה מדי לא תשאיר מקום לפריטי אחסון הכרחיים ותגביל את חופש התנועה. בזווית עיצובית, הרוחב הלא פרופורציונלי של מסגרת המיטה יגרום לתחושה של עומס וצפיפות. גם לגובה של המיטה יש משמעות. כך, אם החלל של חדר השינה נמוך, מומלץ לרכוש מיטה נמוכה יותר ולוותר על אפיריון או ראש מיטה גבוה.

זרימת אור ואוויר

כאשר פריטי הריהוט ממוקמים בצמוד לחלון, התאורה הטבעית נחסמת. כדי למזער את אובדן האור הטבעי, הרחיקו רהיטים גבוהים ממקורות האור, או, אם תנאי החדר לא מאפשרים זאת, דאגו להתקין גופי תאורה רבים עם אפשרות הנמכה או הגבהה של עוצמת האור בהתאם לסוג הפעילות.

חדר שינה פונקציונלי

פרטי ריהוט מותאמים מדי

רבים מאיתנו מתפתים לרכוש סטים מוכנים מראש במקום לבחור כל רהיט באופן עצמאי. אין ספק שאפשרות זאת חוסכת זמן, כסף ולעיתים גם “כאב ראש”. ואולם, סט “קומפלט”, הכולל מיטה, שידות לילה, ארון או שולחן איפור, הבנויים כולם באותו קו סגנוני, באותו גוון צבע ובמרקם זהה, יגרום לחלל להיראות חסר אופי, משעמם ולא מקורי. אז מה עושים אם כבר קניתם מערכת ריהוט שלמה לחדר שינה? המעצבים ממליצים לפזר את הרהיטים מהסט בחדרים שונים ולהכניס לחדר שינה פריטים שדווקא לא נראים מותאמים מדי. העיצוב הטוב ביותר לחדר שינה אמור להיות אותנטי, חי, משתנה, משקף את האופי של דייריו. כדי להשיג את התוצאה הרצויה, כדאי לשלב בו פריטי ריהוט ודקורציה חדשים וישנים (שכמובן יש להם קו עיצובי מחבר). אחת הדרכים לשבור את המונוטוניות היא למצוא אזור שאותו תרצו להדגיש בחדר ולהציב בו פריט ריהוט יחודי, למשל קונסולת עץ ייחודית או שידה עתיקה, להניח עליו פריט אומנות, פסל או עציץ יפה, לתלות מראה מעוצבת מעל.

עיצוב חדר שינה

“כל המוסיף גורע”

מספר חפצים דקורטיביים עם אופי ייחודי יעניקו לחלל מראה מקורי ואישיות מעניינת. אולם, מספר גדול מדי של תמונות קיר, חפצי נוי, בדי טקסטיל, כריות, הדומים ושלל פריטי ריהוט ונוי נוספים, יגרמו לחלל חדר השינה שלכם להיראות עמוס ומבולגן. מבחינה פרקטית, עומס יתר יקשה עליכם לסדר ולנקות את החדר וגם יפריע לכם להירדם. כיצד מוצאים את שביל הזהב שבין מעט מדי ליותר מדי? בצורה זו – מאבזרים את החדר בריהוט מינימאלי ומולטי פונקציונלי ומסתפקים במעט פרטי נוי איכותיים וייחודיים, אשר יצרו בחלל תחושה של איזון והרמוניה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *