המדריך ליצירת מרחב עבודה מושלם בעידן המודרני

מתוכנן היטב, ייצוגי, פונקציונלי ואסתטי, מעורר השראה ומעודד שיתוף פעולה וחשיבה יצירתית: משרד מעוצב בעידן המודרני הוא מרחב עבודה אפקטיבי, נוח ומותאם באופן אישי לצרכיי העובדים והלקוחות – הקיימים והפוטנציאליים.

התכונות המרכזיות של משרד מעוצב

על פי המחקרים העוסקים בתחום הפסיכולוגיה הארגונית, עיצוב הפנים של המשרד משפיע באופן מהותי על  המוטיבציה של העובדים וכתוצאה מכך – גם על פריון עבודתם. מעבר לכך, אלמנטים עיצוביים מסוימים, כגון צבעים, חלונות, גופי תאורה או פרטי דקורציה, עשויים לשפר יכולת קוגניטיבית של העובדים ואף לשדרג את מיומנויות הלמידה, הזיכרון והחשיבה “מחוץ לקופסה”.

משרד מעוצב

משרד מעוצב מאפשר לעובדים להתמקד בביצוע המשימות ללא הפרעות, מקטין את תחושת הלחץ, מספק תנאים להתנהלות מאורגנת, בונה אווירה דינאמית וממריצה ויוצר מרחב נשימה שמעצים יצירתיות ומפתח חשיבה עצמאית.

העיצוב של המשרד עשוי להעביר באמצעים חזותיים את המסרים השיווקיים של החברה ולשמש אמצעי מיתוגי יעיל. כך למשל, משרדים מעוצבים שמשדרים יוקרה, אקסקלוסיביות וטעם גבוה, מהווים מעין סמל סטטוס, הן ללקוחותיהם והן לעובדיהם.

עיצוב משרד מודרני

הכללים המרכזיים ליצירת משרד מעוצב

בתהליך העיצוב של המשרד, יש להתייחס למספר פרמטרים מרכזיים. החשוב שביניהם, ללא ספק, הוא התכנון והחלוקה של חללי המשרד.

האדריכלים ומעצבי הפנים ממליצים להקפיד על ניצול המרחב באופן מקסימלי, ללא אזורים “מתים”, וזאת תוך הימנעות מצפיפות ועומס יתר.  על כך, כבר בשלב התכנון כדאי למנוע היווצרות של הגירויים הפוטנציאליים שעלולים לחבל ביכולתם של העובדים להתרכז במשימותיהם.

העיצוב האידיאלי של משרד מודרני נעשה בקווים נקיים, עם ניצול נכון של תאורה טבעית, תוך כדי בחירה בפלטת צבעים הרמונית ובאמצעות חלוקה “חכמה” של החללים לאזורי עבודה, הן אישיים והן משותפים ולמתחמי פנאי, המיועדים למנוחה, הרגעות והפסקות שתייה ואוכל.

בנוסף לתנאי הנוחות, הפונקציונליות והנגישות, חשוב להתייחס למרכיבים שיווקיים המכוונים ללקוחות קיימים ופוטנציאליים. כך, על מנת לייצור זהות ממותגת ברורה ומדויקת, יש לבסס את כל האלמנטים של המשרד – מדלפק קבלה, חללי ישיבה וריהוט משרדי ועד לפרטים הקטנים, כמו שלט לוגו למשרד, כרטיסי ביקור וציוד יחצנות ממותג – על קו עיצובי אחיד, המתקשר עם האופי וערכי החברה.

כיצד לעצב משרד

סגנונות פופולריים של משרדים מעוצבים

כאמור, הסגנון הנבחר של משרד מעוצב מבטא את נקודות החוזק של החברה ומייצג את המסר של המותג.

כך למשל, עיצוב משרדים של חברות הייטק יבליט חדשנות טכנולוגית ויציג קונספט המבוסס על מודרניות, קידמה ויצירתיות. כיום, חברות טכנולוגיות רבות שמות דגש רב על שיתופי פעולה בין העובדים. המשרדים של חברות אלה מצריכים חללים פתוחים בתכנון מודולרי, המאפשרים גמישות לוגיסטית ליצירת סגנונות עבודה מגוונים. לכן, במשרדים מעוצבים אלה נעשה שימוש במבנה של מחיצות OPEN SPACE – חללים קטנים המתוחמים באמצעות קירות זכוכית, אשר מספקים לעובדים סביבת עבודה שקטה, בלי לנתק אותם מהדינמיקה המתרחשת בשאר החללים.

עיצוב ייחודי למשרד

משרדי חברות סטארט אפ מעוצבים לרוב בקו צעיר, חדשני וססגוני, המבוסס על חלוקת חללים מפתיעה ולא סטנדרטית, ריהוט מודרני מקורי, העשוי מחומרים תעשייתיים, כמו אלומיניום או זכוכית, ופרטי דקורציה נועזים בסגנון פופ-ארט. משרדים רבים מסוג זה מדגישים חשיבות של “זמן איכות” של העובדים, הנשארים בעבודה שעות רבות של היום (ולפעמים גם של הלילה). משרד מעוצב של חברת סטארט אפ צעירה יציע לעובדים חללי חשיבה והירגעות באווירה לא פורמלית, עם פינות ישיבה נוחות, כמו למשל פופים, ספות ואף ערסלים.

משרדי חברות פרסום, יחצנות ועיצוב, ידגישו את הרוח הדינמית, היצירתית והנמרצת של החברה באמצעות עיצוב חדשני בראש פתוח, לעיתים מהפכני ושובר מוסכמות. קו העיצוב כאן מבוסס על פרטי ריהוט מקוריים “מחוץ לקופסה” ועל אלמנטים דקורטיביים ייחודיים בסגנון פופ או רטרו אופנתי. משרד מעוצב של חברת דיגיטל יכיל חללים פתוחים המחולקים לנישות מסוגננות באווירה מרגיעה ומשחררת, מתחמים משותפים המאובזרים במערכות מחשוב ומדיה מתקדמות וחדרים פרטיים, המספקים תנאי עבודה אופטימליים.

את המשרדים של חברות העוסקות בתחומים סולידיים, כגון עריכת הדין, ביטוח, ייעוץ פיננסי וראיית חשבון, מומלץ לעצב בסגנון קלאסי ושמרני, המדגיש את הניסיון והיוקרה של המותג. ריהוט איכותי מעץ מלא, ספות עור אלגנטיות, רצפת פרקט ומחיצות זכוכית, יעצימו בעיניי הלקוחות את ערכי המקצועיות והאמינות של מנהלי ועובדי המשרד.

עיצוב מינימליסטי של משרד

עיצוב משרד קטן, המיועד למספר מצומצם של העובדים, מהווה אתגר מיוחד עבור האדריכלים ומעצבי הפנים. הסיבה העיקרית לקושי נובעת מהעובדה שלחלל המשרד הקטן יש מספר שימושים, וכולם מתרכזים במרחב פיזי אחד.

כדי להימנע מתחושת העומס והצפיפות, יש ליישם טכניקות עיצוב ייחודיות, היוצרות מראה אינטימי ונינוח בסגנון בוטיק. לעיתים קרובות, במשרד מעוצב במראה בוטיק ישולבו מראות ומחיצות זכוכית, היוצרות אפקט ההשתקפות, אשר מרחיב וויזואלית את החלל. את המשרדים הקטנים מומלץ לרהט בפרטי ריהוט מינימליסטיים וקלי משקל, לאבזר במכשור מוסתר או מולטי פונקציונלי ולצייד בפתרונות אחסון חכמים, המנצלים היטב את המרחב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *