בחירת הריצוף היום ענפה אך אנשים רבים נוטים לבחור בריצוף גרניט פורצלן בגימור מבריק. מראהו של אריח גרניט פורצלן בגימור מבריק דומה מאוד לריצוף אבן שיש אשר מקנה מראה עשיר, מבריק ויפה מבלי להכליל את עלותה של אבן השיש היקרה. ריצוף גרניט פורצלן מבריק יוזיל את העלויות ויוסיף לרצפה את היופי במראהו המשויש. ישנם מידות,  גוונים וטקסטורות רבות באריחים מסוג זה, דבר שיכול להועיל בתכנון ועיצוב החללים הרצויים.

גרניט פורצלן מבריק

ריצוף באמצעות גרניט פורצלן מבריק

גרניט פורצלן מבריק הוא אריח נפוץ שניתן לקבל אותו בגימור מבריק בשתי דרכים שונות – עם גלזורה (זיגוג) וללא גלזורה (ללא זיגוג).

גרניט פורצלן בגימור מבריק ללא גלזורה

גרניט פורצלן מבריק ללא גלזורה הוא אריח אשר יוצא מן התנור ועובר ליטוש עד להברקה טבעית של האבן עצמה. ריצוף של גרניט פורצלן ללא גלזורה עמיד בפני כתמים, סדקים ופיצוצים באריחים ומהווה דרך נוחה לריצוף החללים השונים. ריצוף מסוג זה נוח יותר לתחזק אך דורש מריחת חומר אוטם (סילר) פעם שנה, דבר אשר יעלה את רמת הספיגה הטבעית ועמידותו של הריצוף בפני פגמים שונים.

גרניט פורצלן מבריק לבית

גרניט פורצלן מבריק עם גלזורה

גרניט פורצלן מבריק עם גלזורה מזוגג עם שכבת זכוכית ומביא את האריחים לדרגת ליטוש מבריקה בעזרת חומר העוטף  את האריח עצמו עד לייבוש ונחתך למידות הרצויות. אריח מסוג זה יקר יותר והמראה שלו יוקרתי יותר, אך התחזוקה השוטפת שלו דורשת תשומת לב. אריח זה פחות עמיד בפני חדירת נוזלים והוא נסדק ומתפוצץ בגלל שכבת הזכוכית המכסה אותו והפגמים שלו נראים הרבה יותר לעין.

ריצוף של גרניט פורצלן מבריק דורש ידע, דיוק ואמינות רבה בהתקנתו ולא כל אחד מסוגל להתקינו. מאחר והוא מגיע בגימור מבריק כל פגם בהנחתו ייראה לעין באופן מיידי וידרוש תיקון. באופן כללי תחזוקתו של ריצוף גרניט פורצלן מבריק פשוטה והוא כולל טומן בחובו מגוון של אופציות עיצוביות, אך יש לקחת בחשבון שבגלל הגימור שלו כל דבר נראה על פניו; שערות, אבק, פירורים וכדומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *