קרה לכם כבר שיצאתם מן המקלחת והשארתם אחריכם שלולית גדולה של מים בחדר האמבטיה , שלולית שנגררה אחריכם גם בבית? אם הריצוף הביתי שלכם הוא רגיל או אפילו פרקט – הפכתם את המקום למלכודת תאונות. זוהי בעיה עבור כל דיירי הבית אך במיוחד אם יש ילדים קטנים שמתרוצצים ללא הפסקה בבית או קשישים שעלולים להחליק ולשבור עצמות שונות בגוף. ישנו פתרון עבור בעיות אלו וניתן להפוך את שטח הריצוף בבית לבטוח יותר – אריחי גרניט פורצלן אנטי סליפ. פעם האריחים הללו היו יקרים מאוד וניתן היה לראותם בעיקר בבריכות שחייה ובמגורי קשישים שונים.

גרניט פורצלן אנטי סליפ

אפשרויות סגנון

כאשר אנחנו חושבים על “מניעת החלקה”, קו המחשבה האוטומטי שלנו נוטה ללכת לכיוונים של אריחים אפורים, קודרים ומחוספסים משנות התשעים של המאה הקודמת. זהו כבר אינו המקרה. כיום אריחי גרניט פורצלן אנטי-סליפ נפוצים הרבה יותר בקרב בתים פרטיים ולא רק בחדר האמבטיה. האריחים הללו באים בכמה רמות של עמידות בפני מים ובשפע של אפשרויות אופנתיות לבחירה, חומרים שונים, צבעים שונים, צורות, גדלים ואפילו טקסטורות יפות ומגוונות.

דרגות התנגדות

בחירת אריחי גרניט פורצלן אנטי סליפ לא תמיד אומרים שהעמידות בפני החלקה היא גבוהה. ישנם אריחים שונים בעלי טקסטורות שונות שאינם עמידים בפני החלקה כמו אחרים והם עדיין נחשבים לאריחי גרניט פורצלן מסוג אנטי-סליפ. על-מנת שנקבל את האריחים והמידע הנכון עבור החלל שברצוננו לרצף נוצרה שיטה לקביעת התנגדות של משטח הריצוף הרצוי. שיטה זו בעצם מדרגת את האריחים השונים לפי מספרים וככל שהמספר במדרג האריחים גבוה יותר כך גם עמידותו בפני החלקה.

  • דירוג – 25 ומטה – חלקלק מאוד
  • דירוג 26-35 –  ממוצע
  • דירוג 35-65 –  התנגדות החלקה טובה
  • דירוג 66+ –  התנגדות החלקה מצוינת

גרניט פורצלן אנטי סליפ במקלחות

הקשר בין מרקם לניקיון

אפשרויות הסגנון באריחי גרניט פורצלן הם רבים ומגוונים וגם בגימור אנטי-סליפ ישנו היצע רחב מאוד של סגנונות. כאשר בוחרים את סגנון האריח בגימור אנטי-סליפ יש לקחת בחשבון שככל שהמרקם גס יותר עמידותו וכוח התנגדותו בפני מים גבוהה, אך באותה מידה גם קשה יותר לניקיון. האריחים הללו בדרך-כלל הם דמויי לוחות ציפחה עם משטחים שונים וטקסטורות שנראות מלוכלכות למרות שהן נקיות לחלוטין.

פתרון נוסף

ריצפתם את הבית באריחים סטנדרטיים ולא השתמשתם בגרניט פורצלן אנטי-סליפ. ניתן להפוך גם אריחי גרניט פורצלן מלוטשים לאנטי-סליפ. ישנם חומרים נוזליים שונים המוצעים היום בשוק שמצפים את האריחים בשכבה אוטמת נגד החלקה . זהו פתרון יעיל לטווח הקצר מאחר והטיפול באריחים צריך להיעשות כל-כמה זמן על-פי דרישות היצרן של החומר שבו משתמשים.

ככל שישנו מרקם עבה וגס יותר על גבי האריח כך הוא פחות חלקלק מה שהופך אותו לבטוח יותר עבור חדרים ומרחבים שבהם ישנו שימוש גבוה. אריחים מלוטשים ומבריקים הם האריחים שנוטים להיות חלקים מאוד ומועדים לתאונות החלקה ונפילה. אריחי גרניט פורצלן אנטי-סליפ מגוונים מאוד וניתן למצוא אותם בטווח רחב של סגנונות. אך, רצוי מאוד שמספר העמידות וההתנגדות של האריחים שבחרתם יהיה גבוה במדרג ההתנגדות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *