הכניסה לבית מרוצף פרקט בהחלט משאירה את הפה פעור ונותנת הרגשה של חמימות נעימה מלוחות העץ המבריקים המחפים את הרצפה. אבל לפרקט, כמה יפה שהוא יהיה, ישנם מגרעות וחסרונות במיוחד אם מניחים אותו בחללים מסוימים ברחבי הבית כמו חדרי רחצה. ההתקדמות בענף האריחים יצרה אריחים דמויי פרקט אשר יכול לתת את המענה המושלם עבורכם – רצפות עץ ללא בעיות של עץ.

חיפוי רצפה דמוי פרקט

עמידות

שמירת איכותו של פרקט ידועה לשמצה. שריטות, שקעים, פיתולים, סדקים, ושבבים תחת לחץ מתנועה, חיות מחמד ובלאגן הן רק חלק מהדברים שאיתם צריך להתמודד עם ריצוף פרקט. ריצוף דמוי פרקט קל לשמירה וקל לניקוי. אין כל צורך מיוחד להיות זהיר לגבי שיטות הניקוי, לדאוג לאריחים כאשר הכלב רץ עם ציפורניו לעבר הדלת או במקרה הכי נוראי – כאשר נשפכת לה כוס יין אדום על הריצוף. אם אכן נזק מתרחש ניתן להחליף את האריחים שניזוקו מבלי לקרוע את הקטע של הרצפה כולה.

חישובים כלכליים

עלותן של רצפות עץ יכולות להיות יקרות ביותר והכל תלוי בהתאם לסוג העץ שתבחרו. אם נוסיף לכך את עלות ההתקנה והתחזוקה נתחיל לתהות אם זה שווה את זה. עלויות ההנחה וההתקנה של ריצוף דמוי פרקט אולי דומות אבל בזאת העניין ייגמר – התחזוקה השוטפת של האריחים תהיה קלה יותר וגם מחירי האריחים עצמם זולים יותר מלוחות הפרקט.

כיום הטכנולוגיה בתעשיית האריחים מצליחה להפיק אריחים שנראים כמו עץ עד כדי כך שצריך לרדת על הידיים והברכיים כדי לראות את ההבדל. פרטים קטנים כמו סיבי העץ, לולאות והבדלים בהצללה משוכפלים בקלות על אריחים. זה אומר שאפשר לקבל את מראה הפרקט היקר והאקזוטי במחיר אריחים סביר הרבה יותר.

הנחה ללא הגבלה

לוחות פרקט יכולים לשנות את צבעם וצורתם כאשר הם נחשפים לאור שמש והם מתנפחים ומתעוותים בעת חשיפה ללחות רבה מדי. במקרים הללו פרקטי בחלל המטבח או בחדרי הרחצה אינם מומלצים בכלל. אריחים דמויי פרקט ניתנים ליישום כמעט בכל מקום, כולל במקלחת ובחללים חיצוניים כמו במרפסות או גינות עם חלקי ריצוף. ריצוף מסוג זה דוחה נוזלים, מונע בעיות עם כתמים ועובש.

ריצוף דמוי פרקט

אפשרויות עיצוב

עיצוב לפי תבנית ייחודית על רצפת פרקט יכול להיות יקר וגוזל זמן. לעומת זאת, עם אריחים דמויי פרקט, אפשר לערבב ולשלב צבעים וגדלים לעיצוב ייחודי כיד הדימיון. ניתן ליצור עיצוב מותאם אישית על-ידי בחירת ריצוף מסוג אחד והשלמתו על-ידי הנחת אריחים מצבע אחר.

סביבה ירוקה – קיימות

כמעט 20 מיליון עצים נכרתים בכל שנה.  ריצוף דמוי פרקט יכול לעזור לצמצם את המספר הזה. האריחים נותנים את המראה הרצוי של החום ומסביר הפנים של העץ מבלי להרוס עץ אחד.

אין הרבה עיצובים ואריחים שיתאמו למראה, לחום ולביצועי האריחים דמויי פרקט. עם ריצוף דמויי פרקט החללים השונים במרחב המחייה מקבלים את כל היתרונות העיצוביים של לוחות העץ אך גם את היתרונות הטמונים בהנחת אריחים רגילים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *