רכשתם דירה, החלטתם לעשות שיפוץ כללי, נמאסה עליכם הקרמיקה הישנה ועכשיו אתם ניגשים למשימה של החלפת הריצוף במשהו חדש ומודרני יותר. ההיצע בשוק ענף ורב אפשרויות – במה לבחור? כולם מדברים על גרניט פורצלן בסלון ובחדרים פרקט, קרמיקה בשירותים ואבן משתלבת במרפסת. עיצובים מקוריים וטכנולוגיות חדשות ממלאות את השוק. אחד החידושים של השנים האחרונות הוא ריצוף גרניט פורצלן דמוי עץ שהפך למבוקש מאוד בישראל. בואו ננסה להבין למה.

פינת אוכל מעוצבת עם רצפת עץ

מהו גרניט פורצלן?

גרניט פורצלן הוא קרמיקה עמידה מאוד בפני שבירה ושחיקה לאורך הזמן העשויה מחרסינה. סוגים שונים של גרניט פורצלן מכוסים בשכבה דקה של זכוכית וזו מגינה על האריחים מפני לכלוכים שונים וכתמים העלולים להיספג בקרמיקה. ישנם סוגים שונים של גרניט פורצלן ומה שמבדיל ביניהם הוא ההרכב הפנימי ולא רק צבעם החיצוני.

ישנם שני סוגים עיקריים של גרניט פורצלן: האחד זול יותר אך עמיד פחות מכיוון שהוא עשוי מהרכב מרובה של חומרים פנימיים ואילו הסוג השני הנקרא “פול בודי”, כלומר אריחי גוף מלא, יקרים יותר אך הם עשויים משכבה אחידה ושלימה של קרמיקת גרניט פורצלן.

אריחי גרניט פורצלן מציעים שלל רחב של צבעים וטקסטורות המאפשרים יצירתיות כיד הדמיון בעיצוב הרצפה.

מהו פרקט?

בשפה הכי פשוטה שניתן לתאר הפרקט הוא ריצפה עשויה מעץ, המראה שלו יוצר הרגשה של חום, רוגע ושלווה כמו בבקתת עץ וזו הפכה להיות גם האופציה האטרקטיבית בשנים האחרונות. אך שהפשטות בהגדרתו לא תטעה אתכם. ישנם סוגים רבים של פרקטים המתאימים לשימושים שונים.
פרקט מעץ מלא הוא היקר ביותר אבל הוא גם העמיד ביותר והרכבו מעץ אציל.

פרקט למינציה הוא פרקט שאינו מורכב מעץ אציל אלא מחומר שנקרא HDF והוא מכוסה בשכבה שקופה. זוהי האפשרות הכי זולה בריצוף הפרקט.

בשנים האחרונות אנו עדים להתפתחות של סוג פרקט חדש והוא הפרקט הפולימרי שעמיד במים אך גם הוא סינטטי. צריך לזכור כי רצפת פרקט דורשת תחזוקה במשך הזמן שכן היא עלולה להיסדק, להתפורר ולהתנפץ.

גרניט פורצלן דמוי עץ – פתרון למתלבטים

אז במה לבחור? פרקט או גרניט פורצלן? ישנה אפשרות שלישית והיא שילובם של השניים המאפשר ריצוף לפנים הבית, חדרי השירותים והמקלחת אך גם לחלקו החיצוני של הבית. ניתן לקבל גם עמידות בפני שבירה ושחיקה וגם מראה חמים ונעים כמו בקתת עץ אירופאית. האפשרות הזו נקראת גרניט פורצלן דמוי עץ והיא זולה יותר מפרקט מעץ מלא, עמידה בפני שבירות, לחות, גשמים ושריטות. רצפה המחופה בגרניט פורצלן דמוי עץ אינה דורשת תחזוקה רבה כמו פרקט ואין חשש להרטיב אותה כאשר היא מותקנת במקלחת לדוגמא. גם מבחינת העיצוב והצבע ישנם יתרונות וחסרונות; גרניט פורצלן הינו אריח שמיוצר ע”י הנדסה ואין בו שימוש בחומרים טבעיים אבל יש שיאמרו שבגלל עובדה זו ניתן לעשותו בצבעים שונים וכך גם באריחי גרניט פורצלן דמויי עץ. צריך לזכור כי ישנו מגוון מוגבל של צבעי עץ לעומת היצע רחב הרבה יותר בשימוש בגרניט פורצלן רגיל.

ריצוף דמוי פרקט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *