חדרי הרחצה של היום הם לא חדרי הרחצה של אתמול. הבתים הישנים הכילו חדר רחצה אחד עם מקלחון או אמבטיה וחדר שירותים נפרד ובשניהם שלט בעיקר הצבע הלבן בחיפוי הקירות ומרצפות שאנו מכירים בשם “בלאטות”. בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעת ריבוי חדרי רחצה ביתיים וכאן נפרץ גבול הדמיון הפשטני ואתו הגיעו שפע של אפשרויות בסגנונות וטקסטורות לריצוף וחיפוי חדרים אלה. חדר הרחצה נחשב היום למקום מרגיע יותר אך גם פונקציונאלי.

בחירת אריחי חדר רחצה מושלם יכולה להיות משימה מבלבלת ולעיתים קרובות כאשר אנחנו בוחרים אריח מסוים הוא יכול להכתיב לנו את המשך דרכנו ומפה השמיים הם הגבול אך גם הבלבול. מה עושים? אילו אריחים מתאימים יותר? במה צריך להתחשב כשמרצפים חדר רחצה? לפניכם טיפים שיעזרו בבחירה הנכונה.

ריצוף וחיפוי חדרי רחצה

היגיינה

חדר האמבטיה הוא חדר היגייני. אריחים רבים מציעים מראה נקי וחלק וקל לניקוי אך הם לא תמיד עמידים בפני מים ולחות. איטום נכון של הקירות והרצפה לפני הנחת האריחים יאריך את חייהם וימנע נזקים עתידיים.

הגודל כן קובע

צריך לקחת בחשבון את גודלם של חדרי הרחצה כאשר באים לרצף אותם. אריחים גדולים בחדר יחסית קטן יוסיפו להקטין את החדר ואילו השימוש באריחים קטנים אולי נראה מועיל מצד אחד, אך קווי הרובה האוטמים את האריחים יראו כמו קורי עכביש על פני השטח. הפתרון הוא לקחת משהו באמצע, אריח בגודל מדיום – לא גדול מידי ולא קטן מידי וכך ניתן גם לשוות מראה יפה ופרופורציונאלי עם כמה שפחות חיתוכים של האריחים.

מקטן יוצא גדול

ישנם חדרי רחצה קטנים ועל-ידי אשליות אופטיות קטנות ניתן להפכן לגדולות יותר. צבעים בהירים ושקטים כמו לבן, קרם, ב’ז ושמנת נותנים תחושה של חדר גדול יותר מאחר והאור קופץ ומשתקף דרכם וזאת לעומת אריחים כהים אשר יקטינו את המראה. רצוי לבחור חיפוי קיר וריצוף אחידים בצבעם ואם ניתן, אז שגם הרובה האוטמת תהיה באותו גוון. המשך הקו מהרצפה לקיר מעניק מראה אחיד ומרווח יותר.

קרמיקה בחדרי רחצה

שימוש בצבעים

אפשר ורצוי מאוד להכניס קצת צבע מרענן וטקסטורות שונות לחדרי הרחצה. ניתן לעשות זאת על-ידי שימוש באריחי פסיפס בצבעים נפלאים, בלוחות שיש למשטחים, לוחות ציפחה שיקנו מראה טבעי ובכך נכניס גם אלמנטים טבעיים לחדר זה. כיום ישנם המון אריחי פורצלן וקרמיקה שונים בצבעים מדהימים ונועזים ובגדלים רבים שיוסיפו מימד נוסף. אפשר להשתמש בצבעים כגורמים מדגישים בחלקים מחדרי הרחצה ולא רק בקירות, אלא גם בריצוף עצמו.

ניקיון

ניקיון חדרי הרחצה הוא חשוב ככלי לשמירה על היגיינה. אריחים גדולים יקלו על הניקיון יותר מאשר אריחי פסיפס קטנים שיזדקקו לתשומת לב גבוהה יותר. מאחר וזהו חדר רחצה, היווצרות אבנית על המשטחים היא בלתי נמנעת אך ניתן להקטין אותה על-ידי בחירה נכונה של אריחים וחומרי ניקוי.

כמות האריחים לחפוי וריצוף

מדדו את חדר הרחצה, החליטו איזה חלקים ממנו תרצו לחפות. האם אתם מחפים את כל הקירות עד לתקרה או רק עד החצי? בחרו את העיצוב המתאים עבורכם ואת גודל האריחים השונים שברצונכם לרצף ולחפות את חדר הרחצה מתוך המגוון הרחב. ישנם מחשבונים רבים באינטרנט שיקלו עליכם ויעשו עבורכם את העבודה אם רק תקישו את הנתונים הנכונים. אך, קנו כמות יותר גדולה כדי למנוע תקלות עתידיות כגון, שבירה, סדקים, החלפת אריחים וחיתוך לקווים מתאימים.

לסיכום,

חדר הרחצה הוא חלל נפלא לעיצוב והוא שונה במהותו משאר החללים של הבית. חשבו היטב כיצד לעצב אותו. ישנם רעיונות נהדרים בכל רחבי האינטרנט, הציצו בחדרי רחצה של חברים ושאבו מהם עוד טיפים לסגנונות ותנו ליד הדמיון שלכם להנחות אתכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *