למרות הגיוון העצום בטרנדים ואופנות שמאפיינות את העידן המודרני, הסגנון הקלאסי השואב את השראתו מארמונות, אחוזות ובתי אצולה אירופאיים מהתקופה הקלאסית עדיין מצליח לשמור את מקומו כאחד הכוכבים הנצחיים והבלתי מעורערים של עולם העיצוב. מלא בנוכחות ובכריזמה, שופע סטייל, פאר ויוקרה – הסגנון הקלאסי יכול להפוך כל בית ליצירת פאר מרהיבה.

אך למרות שכולנו מכירים את מאפייניו הבולטים – גווני הזהב בדקורציה והטקסטיל, נברשות קריסטלים, קרניזים, ריהוט משוחזר, תמונות קיר במסגרות מאסיביות, ועוד – רק מעטים יודעים כיצד לנצל את האיכויות שלו כדי לעצב בעזרתו חללים של בית סטנדרטי באופן הרמוני, בטעם טוב, ללא קיטצ’ והגזמות מיותרות. כדי שתוכלו לעשות זאת, תחילה יש להבין את הקונספט של הסגנון, כפי שהוא בא לידי ביטוי בתקופה המודרנית.

עיצוב קלאסי לבית

עיצוב קלאסי מודרני

הסגנון הקלאסי נולד אי שם במרחבי אירופה עוד במאה ה-17 ומאז עבר התפתחויות ושינויים רבים, שבסופו של דבר הובילו ליצירת מגוון תתי סגנונות, כאשר הפופולארי ביותר ביניהם בימינו הוא הסגנון הקלאסי המודרני. ואכן, כיום כמעט ואי אפשר לעצב בית בסגנון קלאסי “טהור” (אלא אם כן אתם נמנים עם אותם מיליונרים אקסצנטריים נדירים שחולמים לשחזר במדויק את סגנון החיים המלכותי של האצולה האירופאית), ויש לכך מספר סיבות.

ראשית כל, הריהוט המקורי המשוחזר מהתקופה הרלוונטית יקר ונדיר במיוחד. אפשר כמובן לרכוש רהיטים חדשים במראה עתיק, אך לרוב הם ייראו מזויפים ולא יתרמו לאווירה האותנטית. בנוסף, הסגנון הקלאסי המקורי מצריך חללים גדולים וגבוהים באופן מיוחד, שלא מוצעות בבתים מודרניים, יוקרתיים ומפוארים ככל שיהיו. אם לא רכשתם לאחרונה אחוזת מלכים עתיקה, סביר להניח שתצטרכו להנמיך ציפיות וליישם את הקונספט של העיצוב הקלאסי בהתאם להגבלות של המציאות המודרנית.

מטבח בעיצוב קלאסי

עיצוב קלאסי לבית מודרני

ובכן, אם בכל זאת, למרות ההגבלות, אתם רוצים להצטרף לטרנד העל זמני ולשלב בעיצוב ביתכם אלמנטים האופייניים לסגנון הקלאסי, הנה מה שאתם יכולים לעשות:

הקפידו על פלטת צבעים על בסיס שמנת עם דגשים מוזהבים. מומלץ להוסיף פרטי דקור בשחור להוספת מראה דרמטי, וכמובן, אלמנטים בגווני בורדו מלכותי, ירוק עמוק וסגול אלגנטי.

צרו קרניז דקורטיבי בתקרה. קרניז, פס גבס דקורטיבי הבולט בשוליי התקרה, יכול להיות בגימור ישר או מעוגל, עם או בלי עיטורי גבס דקורטיביים, ומעבר להיותו חלק בלתי נפרד מהסגנון הקלאסי, יש לו גם פן פונקציונלי; ניתן להסתיר צינורות, חוטי חשמל וכבלים העוברים לאורך התקרה. אם לא מתחשק לכם להתעסק עם קרניזים מגבס, כיום ניתן לרכוש פס במראה קרניז שעשוי קלקר או פוליאוריטן שנדבק לקיר ולתקרה בקלות יתרה.

עיצוב קלאסי מודרני

התקינו רצפת פרקט מעץ מלא יוקרתי. רצפת פרקט היא עוד סממן בולט של הסגנון הקלאסי ולמרות העלות הגבוהה ותנאי התחזוקה הנדרשים, רצפת פרקט מוסיפה לחלל מראה אלגנטי ומרשים. על רצפת פרקט מומלץ להניח שטיח במראה קלאסי עם הדפס וינטאג’.

שלבו גופי תאורה מסוג נברשות קריסטלים ענקיות שמשתלשלות מהתקרה. מכיוון שנברשת קריסטלים היא פריט דקורטיבי אופייני לעיצוב הקלאסי, אל תפחדו להגזים: ככל שהיא תהיה מרשימה ומאסיבית יותר, כך החלל כולו יהפוך למלכותי ומפואר יותר. להשלמת התאורה בחרו בנברשות ופמוטי קיר בגוונים מוזהבים.

הקפידו על טקסטיל דומיננטי עם נוכחות עוצמתית. וילונות כבדים, עם כותרת ושכבות בד מקופלות מהווים מרכיב חשוב בעיצוב קלאסי. לרוב הווילונות עשויים מבדי קטיפה עם שכבת תחרה נוספת, בגווני זהב, שמנת, או בורדו.

חדר שינה בסגנון קלאסי

שלבו ריהוט משוחזר. רכישת פריטי ריהוט קלאסיים מקוריים מצריכה תקציב לא מבוטל. קשה עד בלתי אפשרי לרהט את כל הבית בריהוט מסוג זה. מה גם, ריבוי רהיטים מאסיביים כבדים עם פיתוחים ועיטורים דקורטיביים דומיננטיים עלול להכביד על המראה הכללי וליצור תחושה של עומס ויזואלי. על כך, מומלץ לשלב פריטי ריהוט מקוריים אחדים עם פריטי ריהוט חדשים העשויים בסגנון סולידי ומוקפד מעץ מלא יוקרתי.

השתמשו באלמנטים דקורטיביים מחומרי גלם יוקרתיים. טפטים עם הדפסים קלאסיים, משטחי שיש, מסגרות מתכת מוזהבות, מראות מאסיביות, תמונות קיר תקופתיות, כדים עם זרי פרחים, כלי זכוכית, פסלונים – כל אלה יוסיפו לחלל אווירה מיוחדת, האופיינית לסגנון הקלאסי.

שמלת כלה קלאסית >

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *