חשבתם פעם מה ההבדל בין קרמיקה לבין אריחי גרניט פורצלן? הגעתם לרגע שבו עליכם לבחור ריצוף או חיפוי עבור ביתכם. אנשי המכירות הראו לכם דגמים רבים, צבעים עשירים וטקסטורות עד אינסוף ועכשיו אתם מבולבלים. מה לבחור – גרניט פורצלן או קרמיקה? מה ההבדלים בין השניים?

“שם” המשחק

גרניט פורצלן וקרמיקה הם בעצם אותו המוצר עם שוני קטן. שניהם שייכים לקטגוריה גדולה הנקראת “קרמיקה” אבל, היצרנים “משחקים” עם השמות כדי להבדיל בין איכויות שונות של האריחים. אז מה פה בעצם ההבדל?

כושר ספיגת מים

גרניט פורצלן נחשב לאטום יותר ופחות סופח מים אליו. כאשר מייצרים את אריחי הגרניט, האריח נשקל ואז מורתח למשך 5 שעות. בשלב הבא של ייצור גרניט פורצלן, האריח נח ל 24 שעות נוספות ושוב נשקל. אם בשקילה האחרונה האריח שוקל פחות מ 5% ממשקלו הראשוני – הוא נחשב לגרניט פורצלן כי הוא ספח אליו פחות מים ולכן איכותי יותר.

חיפוי קירות וריצפה גרניט

ריצוף חוץ או פנים?

הנחת אריחי קרמיקה, בין אם הם גרניט פורצלן או קרמיקה רגילה על מקום עם ריהוט גן, אינה מומלצת מחוץ לבית בגלל חוסר עמידותם בפני איתני הטבע השונים. אם ישנה גינה חיצונית העדיפות היא הנחת אבן טבעית או דק מעץ מלא שהם עמידים יותר מאריחים. אבל, אם אין ברירה ויש מרפסת רצוי לרצף באריחי גרניט פורצלן מסוימים עם תו תקן שמיעד אותם לשטחים חיצוניים (הדבר אכן קיים).

הסמכה

מאחר וישנם יצרנים רבים המעגלים פינות ונלהבים יתר על המידה, הוקמה סוכנות להטבעת חותם אמיתות לאריחים שונים ובכללם אריחי גרניט פורצלן. תפקידה של הסוכנות הזו לתת אישור לכלל היצרנים המציעים אריחים וזאת ע”י בדיקות חוזרות ונשנות של דוגמאות אריחים ספציפיות שנשלחות אליהם. רק אחרי שהתקבל אישור מיוחד ע”י הסוכנות, יוכלו היצרנים להוציא את האריחים בשם “גרניט פורצלן” אל השוק. אם לא נתקבל אישור מסוג זה הרי מדובר באריח קרמיקה.

צפיפות החומר

החומר שממנו עשוי אריח גרניט פורצלן צפוף יותר ופחות נקבובי ברמת הייצור שלו ולכן הוא גם דחוס יותר ועמיד בפני מים מאשר אריח קרמיקה.

עמידות

גם במבחן העמידות גרניט פורצלן מנצח את אריחי הקרמיקה. מאחר וגרניט פורצלן הוא אריח דחוס יותר ופחות נקבובי מקרמיקה, הוא גם עמיד יותר כשאר מניחים עליו דברים כבדים ולאורך זמן. אם נסדוק את שני האריחים הללו נראה שמיד אחרי הצפוי של אריח קרמיקה ישנו צבע אחר של אריח, אך בגרניט פורצלן הצבע המקורי נשמר לאורכו של האריח מה שאומר שהוא עשוי מחומר אחיד ולא מערבוב של חומרים המאפשר פחות דחיסות ופחות עמידות.

ריצוף חיצוני

מה זול יותר?

אם המחיר הוא האלמנט החשוב יותר ברכישה אזי קרמיקה היא התשובה. היא זולה יותר ובעבור כספכם תוכלו לרכוש מגוון רחב יותר של אריחים מאשר גרניט פורצלן. נא לקחת בחשבון את שאר המרכיבים כמו עמידות בפני מים, דחיסות לכובד משקל, שימוש חיצוני וכו’ כאשר באים לבחור בין השניים.

רמת דירוג

גרניט פורצלן מדורגת על-פי הסוכנות העולמית לאמייל ברמה 5, כלומר, האריח נועד לשימוש ביתי נרחב אך גם לאזורי עסקים כמו משרדים שבהם ישנה תעבורה מואצת.

אריחי קרמיקה אחרים מדורגים בין 0 – 5, כאשר 0 פירושו שאין דריכה ממשית במקום וככל שהדרגה עולה כך גם עמידותו של האריח.

אם כך, גרניט פורצלן או קרמיקה? תלוי בהרבה גורמים כמו שיקולים כלכליים, המרחב הביתי, השימוש הפנימי והחיצוני ועוד. אנשי מכירות עושים את עבודתם נאמנה ולפני שמגיעים לבחור אריחים עשו גם אתם את שיעורי הבית הרצויים על-מנת להגיע החלטה הטובה ביותר עבורכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *