גרניט פורצלן בגימור לפאטו הוא אריח שבמראהו אינו מט לגמרי ואינו מבריק לגמרי. הוא מתייחס לאריחי גרניט פורצלן שלא עברו ליטוש מלא. גרניט פורצלן לפאטו הוא נקודת האמצע שבין שניהם. הטוב מבין כל העולמות. כיום יותר ויותר יצרני אריחים מתרכזים בייצור סוג זה של אריח אך צורות הגימור שלו משתנות בהתאם ליצרן.

כדי להגיע לידי גימור לפאטו באריחי גרניט פורצלן נלקח בתחילה האריח ונשחקת ממנו כל שכבת הגרניט על-ידי שימוש במברשות גסות. בשלב הבא מוסרות כל השריטות שעל פני השטח תוך שימוש במברשות בגדלים שונים. התהליך הזה ממשיך עוד כשלוש פעמים עם גדלים ועוביים שונים של מברשות מלטשות עד לקבלת התוצאה הרצויה על-ידי היצרן. ישנם מפעלים שרמת גימור הלפאטו יהיה מבריק יותר ממפעלים אחרים. הסיבה לכך טמונה במראה הטבעי או הפחות טבעי של אריח הפורצלן.

גרניט פורצלן לפאטו

אריחי גרניט פורצלן בגימור לפאטו באים בשני רבדים: מראה ומגע. ברובד הראשוני המראה מבריק, עדין ואף מחזיר אור. הרובד השני של אריח מסוג זה הוא מט ואפילו גס מעט למגע, כך נוכל לדעת שמדובר באריחי גרניט מסוג לפאטו.

ריצוף מסוג לפאטו מעניק גם את הברק הרצוי אך גם תחושה מעט גסה ופחות חלקלקה. התקנתו בחללים השונים בבית צריכה להעשות על-ידי אנשים מקצועיים מכיוון שיש לקחת בחשבון שכאשר מניחים את האריחים יש להם כיווני זרימה ונימים שנראים על פני שטח האריח. התקנה לא נכונה ולא מקצועית של אריחי גרניט פורצלן לפאטו תיראה מיד על פני השטח והפגמים יפגעו בעיצוב הכוללני של החלל.

אריחי גרניט פורצלן לפאטו גסים

אלו הם אריחים שרמת הליטוש שלהם עמוקה יותר ומוציאה את המראה הטבעי של האבן אך גם מותירה אותו עם ברק עדין או חזק לבחירה, כלומר, ככל שנלטש יותר את האריח כך הוא יבריק יותר וכמה שנלטש פחות הוא יבריק פחות. היתרון בכך הוא שאנו זוכים לראות את המראה הטבעי יותר של האבן והריצוף יהיה דומה לדוגמאות השיש. החיסרון תלוי תחזוקה היומיומית שלו; אריח לפאטו גס ייראה “מלוכלך” יותר למרות שהרצפה תהיה נקיה. מקומות כמו מקלחות ושירותים ייראו “מלוכלכים” יותר אם נשתמש בגרניט פורצלן לפאטו גס.

ריצוף גרניט פורצלן

אריחי גרניט פורצלן לפאטו מבריקים

אלו הם אריחים שרמת הגימור שלהם חלקה יותר מתוצר של גימור טבעי וכתוצאה מכך מבריקה יותר ועדינה. שוב הכל תלוי ברמת הליטוש החלקי של האריח. אם נשתמש באריח חלק ונלטש אותו קלות נקבל גימור עדין ומבריק וככל שנלטש יותר כך תפחת גם עמידותו. החיסרון בסוג זה של אריח הוא שכל לכלוך על פני השטח ייראה לעין בצורה גלויה וכתוצאה מכך נאלץ לנקות את המרצפות פעם אחר פעם עד שנגיע לתחושה הרצויה של ניקיון.
משטחים של גרניט פורצלן בגימור לפאטו נחשבים עדיפים יותר ומעניקים לרצפות תחושה פחות חלקלקה אך מבריקה בצורה עדינה ונעימה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *