ביומיום הבחירה של החזיה היא ממש לא סיפור גדול. לכל אישה יש דגם או שניים מועדפים ובדוקים שהיא אוהבת ונצמדת אליהם. כאשר זה נוגע ללבוש פורמלי כמו שמלות כלה הרגיל כבר לא עובד. חזייה היא אביזר קריטי שתומך בסילואט השמלה “מאחורי הקלעים”. למעשה הבחירה בחזייה לא מתאימה עלולה להרוס לחלוטין את מראה השמלה וגם להיפך – חזייה נכונה, במיוחד בשילוב עם המחטב, עשויה להפוך שמלת כלה די סתמית ללהיט אמיתי.

מעבר למראה של השמלה החשיבות המרכזית של החזייה הינה ליצור תמיכה נכונה בחזה, לקבע אותו במקום, תוך כדי שחרור הגב והכתפיים. לחלק מהכלות המחוך יפתור את כל הבעיות. כלות עם חזה גדול יותר יוכלו לבדוק את האפשרות של הוספת תמיכה פנימית נוספת למחוך. במקרים מסוימים החזייה תוכל לסייע לסדר את העניינים בצורה הכי יעילה. החזייה תאפשר לכלה לנוע בחופשיות, להרגיש בנוח, ליהנות מהאירוע החגיגי ולהשתולל ברחבת הריקודים.

בחירת חזייה לשמלת כלה

בחירת חזייה נכונה עבור שמלת כלה אינה משימה פשוטה. ראשית כל יש להתחשב בגזרה של השמלה עצמה. לדגמים עם גב פתוח או מחשוף עמוק יתאימו חזיות שונות לחלוטין. בנוסף החזייה צריכה “להסתדר” עם בד השמלה. חזייה שמתאימה לבד סאטן לא בהכרח תתאים לבדים שקופים או חצי שקופים. וכמובן, לפני הכל, יש להתאים את החזיה למבנה הגוף של הכלה וגם זאת משימה לא קלה בפני עצמה במקרים רבים.

לכל בעיה יש פתרון. אספנו מספר המלצות אשר יעזרו לכלות לבחור את החזייה המושלמת.

טיפים לבחירת חזייה לשמלת כלה

לפני ההתאמה של החזייה לדגם של השמלה, מומלץ למדוד את היקף החזה והקאפ, וזאת כדי לקבוע מהי מידת החזייה האידיאלית עבורן. מעצבי שמלות כלה מציינים כי נשים רבות פשוט לא יודעות לבחור את החזייה שלהן באופן נכון וכתוצאה מכך פוגעות בבריאותן וביציבה הנכונה. על כך, החיפוש אחר החזייה הנכונה צריך להתחיל בקביעת המידה של החזייה. כדי לקבוע את מידת החזייה, יש למתוח את סרט המדידה סביב החלק המלא ביותר של החזה (הגביע) כדי לאמוד על מספר הקאפ ולאחר מכן – סביב הקו שמתחת לחזה, כדי לקבוע את מידת היקף החזה. לאחר מכן יש לחשב את מספר חזייה בהתאם לטבלאות מידות החזה אשר מצליבות את שני הפרמטרים (מידת הקאפ והיקף החזה).

יש לחפש את הדגם האופטימלי של החזייה בהתאם לגזרת השמלה. כפי שציינו, גזרות שונות של שמלות מצריכות דגמים ספציפיים של חזיות. ההמלצות הבאות מיועדות לגזרות הפופולאריות ביותר של שמלות כלה טרנדיות: דגמים עם מחשוף, סטרפלס, גב חשוף וקולר.

לפני שניגש לעבודה, נזכיר כי יש למדוד את החזייה הן במצב ישיבה, הן במצב עמידה ותוך כדי הליכה וקפיצה. יש לרכוש את החזייה רק אם בכל המצבים האלה היא “תשב” על הגוף ללא תזוזה.

חזייה לשמלת כלה סטרפלס

חזייה לשמלת כלה עם מחשוף קדמי

הבחירה הפופולאריות ביותר בשנים האחרונות בקרב הכלות הישראליות הינה שמלת כלה בעלת כתפיות או שרוולים עם מחשוף קדמי בינוני או עמוק. גזרת המחשוף יכולה להשתלב עם מגוון סוגי חצאיות, בין אם  צמודות, כמו למשל גזרת בת הים, או הרחבות, כמו קצפת. המחשוף מחמיא במידה זהה לנשים רזות או מלאות, עם חזה גדול או קטן, אולם הצורה והעומק של המחשוף צריכים להיבחר בהתאם למבנה הגוף של הכלה.

חזיית משולשים לבנה או בצבע גוף עם סגירה מקדימה תהיה אופציה מושלמת עבור שמלה עם מחשוף עמוק. דגמי חזיית משולשים עם פוש אפ מומלצים לבעלות חזה קטן או בינוני, להוספת נפח. לעומת זאת, כלות שופעות עם חזה עומד יכולות לוותר על פוש אפ בלי לפגוע במראה החושני. אופציה נוספת, המתאימה במיוחד לכלות עם חזה קטן או בינוני, הינה חזיית משולשים ברלט: חזייה רכה ללא ברזלים וסגירת גב, העשויה בדרך כלל מתחרה ועם תוספת בד מתחת לקאפ.

חזייה מושלמת לשמלת כלה סטרפלס

שמלת סטרפלס היא שמלת מחשוף סקסית ללא שרוולים, כלומר עם כתפיים חשופות באופן מלא. זהו הדגם החושני והנועז, שופע סקס אפיל, כריזמה וסטייל. יחד עם זאת, שמלת סטרפלס שלא נתמכת היטב על ידי חזייה יציבה וחזקה, עלולה להפוך לאסון אמיתי ולחלוטין להרוס את הסילואט. החזה עלול “להחליק” מטה, והכלה תצטרך להתעסק ללא הפסקה בניסיונות “לסדר” אותו כל פעם מחדש.

בניגוד לשמלת שרוול עם מחשוף, שמלת סטרפלס מצריכה חזייה עם כתפיות שקופות, או, כאופציות יותר מומלצת – חזיות ללא כתפיות, כלומר חזיית סטרפלס עם גומי מונע החלקה. כיום, בנוסף לחזיות סטרפלס קלאסיות, ישנם בשוק דגמי חזיות סטרפלס מסיליקון בצבע הגוף, הנדבקות לגוף. הגרסה האופטימאלית של חזייה נדבקת הינה זאת שמורכבת מקאפים בלבד, עם או ללא חיבור ביניהם. דגמים מסוימים של חזיות סיליקון מציעים מדבקות הרמה שמרימות את החזה כלפי מעלה, אולם חשוב לציין כי חזיות הסיליקון אינן מיועדות בדרך כלל לנשים מלאות עם חזה גדול. כמו כן חזיות אלה יטיבו לרוב עם בעלות חזה עומד.

חזיה לשמלת כלה עם גב חשוף

חזייה מותאמת לשמלה עם גב חשוף

דגמי שמלות כלה עם גב חשוף מתאימות לנשים גבוהות עם מבנה גוף פרופורציונלי ויציבה זקופה. שמלות אלה משדרות שיק, תחכום ואלגנטיות, ומשתלבות נהדר עם חצאיות צמודות וארוכות. שמלות אלה, עם או בלי כתפיות ומחוך, מצריכות דגמים מיוחדים של חזיות. למחשוף גב שאינו עמוק במיוחד, ניתן להתאים חזייה עם רצועת סגירה נמוכה מאוד (מתחת לקו החזה). אם מדובר בגב חשוף באופן מלא, עד לקו המותן, יש לבחור בחזיית הסיליקון עם קאפים בלבד, עם מדבקות קאפ והרמה, או עם רצועת סגירה שקופה או פס הדבקה בצבע הגוף – עם או בלי פוש אפ.

חזייה אידיאלית לשמלות כלה עם קולר

שמלות קולר הפכו לאחרונה לבחירה אופנתית עבור כלות מעודכנות חובבות סטייל. המבנה הייחודי של דגמים אלה – עם חזה סגור עד לצוואר והגב פתוח, הופך את בחירת החזייה למורכבת אף יותר. עבור גזרה זאת יש לבחור בחזייה יציבה, עוטפת, מרימה וחזקה, בעלת רצועת סגירה נמוכה (כמו במקרה של חזייה למחשוף גב), המאפשרת סגירת איקס או קולר, תוך כדי גמישות אופטימאלית בהתאמת הכתפיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *