מה זה אומר מזרן איכותי? מה הוא כולל ואיך אפשר לדעת איזה מזרן מתאים לכם?

תשאלו, מה הפריט הכי חשוב בחדר השינה? ללא שום ספק, התשובה היא – המזרן. ריהוט מעוצב ומוקפד, תאורה נכונה ומתאימה, כיווני אוויר ואור, טקסטיל מושקע – כל זה חשוב ויפה ואילו אם המזרן עליו אתם ישנים לא נוח לכם שום יופי לא יוכל לפצות על העייפות, התשישות ואולי אף כאבי הגב ש”תרוויחו” משינה על מזרן זול. כמובן, אין הדבר אומר שבשביל לישון טוב צריך ל”לקרוע” את הכיס, אולם יש חשיבות רבה לכך שתבדקו מה שווה המזרן אותו החלטתם לרכוש, מה התמיכה שהוא יעניק לכם בזמן השינה וכמה שנים הוא יחזיק מעמד.

מזרן קפיצים למיטה

בחירת מזרן אורתופדי נוח ותומך באיכות גבוהה למיטה זוגית בחדר השינה או עבור מיטת ילדים הינה החלטה חשובה מאוד כדי לשמור על אורח חיים בריא ומניעת בעיות בריאות רבות, אולם המסרים השיווקיים שאנו מקבלים מפרסום המזרנים יכולים להיות מאוד מבלבלים ולהפוך את קניית המזרן לאתגר אמיתי. כאן תוכלו למצוא מספר טיפים וכללים חשובים להבנת המבנה ותפקידו של המזרן.

מה יש בתוך מזרנים איכותיים?

קפיצים

אם החלטתם לרכוש מזרן קפיצים חשוב לדעת שקיימים קפיצים בעלי עובי שונה וגם מספר הקפיצים משתנה ממזרן למזרן. ככל שמספר הקפיצים קטן יותר עובי הקפיץ יגדל והוא יהיה נוקשה יותר. מקובל לחשוב שמזרנים איכותיים יכללו מספר רב של קפיצים, אולם אין להסיק שהמזרן שבו יש הכי הרבה קפיצים הוא בהכריח הכי מתאים לכם. קיים גם פקטור אישי של מידת הקשיחות והתאמת המזרן לצרכים האינדיבידואליים של המשתמש.

ריפוד ספוג

לא משנה אם בחרתם מזרן קפיצים או מזרן שכולו ספוג, ריפוד המזרן מעניק נוחות וקובע במידה רבה את איכותו. הריפוד לרוב עשוי ספוג פוליאוריטן, פוליאסטר או כותנה והוא נמצא מתחת לציפוי החיצוני העליון של המזרן. השכבה העליונה משפיעה במידה רבה על רמת הקשיחות של המזרן. היא זו שאחראית לרוב על התחושה שתקבלו בלחיצה על המזרן. כמות גדולה של הריפוד בתוך המזרן מספקת נוחות ומזרנים עם יותר ריפוד נחשבים לאיכותיים יותר. הדבר כמובן מתבטא גם במחירו של המזרן, ואילו אנשים רבים מוכנים לשלם את תוספת המחיר עבור הנוחות.

מזרון למיטה זוגית

לא רק כמות הריפוד היא זו שקובעת. הריפוד גם הוא מורכב ממספר שכבות מתוכננות ומחושבות היטב כך שיספקו רמות קשיחות ותמיכה שונות באזורים שונים של המזרן בהתאם למבנה גוף האדם וכדי להבטיח את פיזור המשקל המיטבי. בחלק מהמזרנים עושים שימוש בטכנולוגיות מיוחדות אשר משדרגות את תכונותיו. כך למשל חומר הויסקו, המכונה גם קצף הזיכרון, אשר מתאים את צורת המזרון לקימורי גופנו באופן מושלם, שימוש בלטקס למזעור תופעות אלרגיות ושיטות המונעות את קפיצות המזרן כתוצאה מתנועותיו של בן הזוג.

שכבת ריפוד נוספת בעלת תפקיד מאוד חשוב נמצאת מעל מערכת הקפיצים. זו היא השכבה המבודדת, היא זו שלא תאפשר לגב שלכם להרגיש את לחץ הקפיצים וגם תמנע מהם להזיק למזרן עצמו.

השכבה החיצונית

מזרנים איכותיים בדרך כלל מכוסים בשכבה חיצונית של אריג עשוי פוליאסטר או כותנה-פוליאסטר. שכבה זו מחוברת לשכבת הריפוד בתפירה. כדאי לבדוק את איכות ושלמות התפרים בקניית המזרן. הם אמורים להיות אחידים וללא קרעים, דבר שיבטיח את תקינות המזרן לאורך זמן.

מזרנים איכותיים

בסיס מזרן

אחרי שנחשפתם למורכבות מבנה המזרן והחלטתם להשקיע במוצר איכותי, וודאי תרצו לעשות הכל כדי להאריך את אורך החיים שלו. בסיס מיטה מהווה חלק חשוב במערכת השינה אשר נועד לשפר עוד יותר את חווית השינה וגם להפחית את הלחץ על המזרן עצמו ובכך לשמור עליו מנזקים לאורך זמן. על תוותרו על בסיס המיטה. הוא אמנם יגדיל עוד קצת את העלויות הרכישה עבור חדר השינה שלכם, אבל תוכלו ליהנות מהקניה שנים רבות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *