למצוא מקום אחסון לכל מה שצריך וגם לגרום לחלל להיראות גדול – זה הטריק. איך לתכנן חדר שינה קטן.

חדר השינה הוא אחד החדרים המאתגרים לעיצוב גם ללא קשר לגודלו. בדרך כלל, חדר שינה מכיל בתוכו לפחות מיטה, שידות וארון התופסים מקום רב ולעיתים אף שולחן או אביזרים לתחביבים. בנוסף לכך, חדר השינה הוא המקום בו אנו מאחסנים את רוב חפצינו האישיים ומבלים בו זמן רב. כל אלו הופכים את עיצוב חדר השינה לאתגר לא פשוט כאשר מכניסים למשוואה מצוקה במקום ובמרחב, האתגר נעשה עוד יותר משמעותי.

ניצול מקום בחדר שינה קטן

אז מה עושים? ישנן מספר שיטות להתמודדות עם מרחב קטן בחדר השינה והן קשורות למאפיינים שונים. איגדנו עבורכם שיטות שונות המתאימות לטווחי מחיר משתנים. בנוסף למובן הכלכלי, יש לקחת בחשבון כמה זמן נרצה להשקיע בחדר השינה שלו, למי הוא מיועד (האם לנו? לנו ולבן או בת הזוג? לילדים? לאורחים?) ובאיזה מידה נשתמש בו, כלומר האם הוא ישמש גם למטרות שונות כמו אחסון או השכרה? הטיפים השונים שמפורטים במאמר יעזרו לכם בכל אחד מן המקרים הללו.

מצוקת אחסון

אחת הבעיות המשמעותיות בחדר שינה קטן הוא מחסור משמעותי במקומות לאחסון. בין אם אחסון בגדים, אחסון חפצים אישיים, אחסון חפצי נוי או ציוד, אנו נרצה להימנע מליצור תחושה של צפיפות ועומס בחדר ולכן כדאי להשתמש בעצות הבאות.

אחסון מתחת למיטה

לאלו המוגבלים בתקציב ניתן לעשות זאת בעזרת רפסודת עץ (כמו של ל”ג בעומר) לאחר שבדקנו שאין בה חורים או מסמרים מסוכנים ומזיקים ולאחר צביעה, או פשוט בקופסאות פלסטיק, עץ או קרטון אשר ניתנות לרכישה בחנויות פשוטות. אם בכל זאת ישנו תקציב מספק, ניתן לרכוש מראש מיטות מעוצבות עם פתרון אחסון בתחתיתה (אפילו מעבר לארגז מצעים) הכולל מגירות או מדפים. באחסון זה אפשר להכניס בנוחות ובקלות צעצועים, ספרים, או סתם בגדים של העונה ההפוכה.

עיצוב חדר שינה קטן

אחסון בגדים

לא פעם אנו נתקלים במקרה של ארון מגושם וגדול התופס מקום רב וחוסם את האור או האוויר בחדר. במידה ואנחנו רוצים לאוורר את החדר ואף ניחנו בזיק של יצירתיות, אפשר להחליף את הארון בפינת הלבשה אופנתית. פינה זו מורכבת ממתלה בגדים פשוט ומספר קופסאות אחסון (לנעלים, תכשיטים וכדומה). ניתן לקשט את המתלה בצבע, דוגמאות, אורות וקישוטים נוספים וכך ליצור מראה מודרני ונקי, וגם לעודד את עצמינו לשמור על הסדר כשהמתלה חשוף.

אחסון פריטים נוספים

יש לנו פריטים רבים שאנו רוצים להציג כמו ספרים, פרסים, פסלונים ופרטי נוי אחרים. זהו מתכון לשולחנות ושידות עמוסות ושימוש במקום רב בצורה חונקת. לכן ההמלצה הראשונית היא לעשות מיון; מה אנו באמת רוצים להציג ומה יכול להיות מאוחסן בחדר אחר או בארון? השלב השני הוא לתלות מדפים או שידות צפות בהתאם לתקציב הרצוי, בהם ניתן להציג את הפריטים בצורה מסודרת ונקיה שלא תופסת מקום על רצפת החדר.

עיצוב חדר ילדים קטן מימדים

מצוקת מרחב ומקום

בעיה בולטת נוספת הוא המרחב הפיזי שיש בחדר שינה קטן ותחושה של מחנק וצפיפות שנוצרים בגלל הריהוט. לפניכם מספר טיפים כיצד לגרום לחדר להרגיש יותר נעים ומרווח מבלי להצטמצם בריהוט.

צבעים בהירים

גם הריהוט וגם הקירות צריכים להיצבע בצבעים בהירים על מנת ליצור את האשליה של מקום נרחב יותר ולהגביר את האור בחדר דבר אשר ייתן ויגביר את תחושת הנוחות. בנוסף לצבעים בהירים, יש להשתמש בבדים ופריטי טקסטיל עדינים שלא יעמיסו על האווירה בחדר וישתלבו באופן נעים עם הרהיטים.

שימוש במראות

שימוש מוגבר במראות וזכוכיות מגדיל את תחושת המרחב בחדר ולכן יש להרבות בהן. אפשר למשל לתלות מראות על הארון או מראה גדולה על אחד הקירות. טיפ – זה גם יחסוך בצורך במראה עומדת שתופסת מקום.

סידור הרהיטים

אחד המאפיינים החשובים ביותר היא סידור הרהיטים בחדר. אחת השיטות היותר בטוחות ליצור תחושת מרחב היא להשאיר ריבוע של מרחב בחדר (ולא “מסדרונות”) כך שיהיה מקום להתהלך, גם אם מעט. בצורה זו החדר מרגיש מרווח ונעים יותר.

חדר שינה קטן

תגובה אחת

  1. האם אפשר ליצור לי כזה בהתאמה אישית?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *