קולקציות אביב-קיץ של 2019 של המעצבים המובילים הצליחו להפתיע ברב גוניות ניכרת, ואילו מרבית תשומת הלב הופנתה לפיתוח התפיסה המוכרת תחת הכותרת הראשית של ההעצמה הנשית. העדשה הסוציו-פוליטית הצליחה גם הפעם להציף את השיח על תפקידה ודימויה של האישה על מסלולי התצוגה. שאלות הנוגעות לפרספקטיבה שבה המעצבים רואים את האישה, מה היא לובשת ואיזו דמות יוצר הלבוש שלה, הפכה ל”תפוח אדמה לוהט” של התקשורת העולמית שמשפיע על כל תחום האופנה האפשריים, מהלבשה תחתונה, שמלות כלה, ועד תחום ההנעלה ואף עיצוב שיער.

אז מהי השורה התחתונה שיצאה מכל העניין הפילוסופי, וכיצד היא הוא בא לידי ביטוי במה שאנחנו נרצה ללבוש השנה?

ההיפסטר המודרני

הגישה האסקפיסטית של נאו בוהו שיק קיבלה תפנית חדשה ויצרה מראה ארוך, רגוע וחושני הצבוע בגוונים החמים של מדבר ושקיעה בנגיעות של הדפסים גאומטריים. טרנד זה עושה שימוש רחב בתכשיטים דמוי קמיע, עיטורי קרושי, פרינג’ים, שמלות צעיף ואקססוריז נוספים הנצפים במהלך טיולים במזרח הרחוק, מסיבות איביזה, או מפלטי הודו שאנטיים.

קלאסיקה עם טוויסט

החליפה הקלאסית היא החלק החובה בכל קולצקיית אופנה וככל הנראה יהיה רלוונטי תמיד. ואילו השנה הישן והמוכר התחדש בבדים רכים וזורמים בצבעים בהירים ונועזים או גוונים פסטליים. חולצות, חצאיות ומכנסיים מחויטים קיבלו לוק מפתיע של גזרות אסימטריות עם חיתוכים חדים הלא אופייניים לקטגוריה זו.

ביגוד מאובזר

קונספט חדש יחסית העוסק בטרנספורמציה של ארנקים, תיקים ופאוצ’ים ושילובם בתוך פרטי הביגוד אשר מקבל ביטוי בכיסים גדולים וויזואליים, מקום למטבעות, טלפונים ניידים ומתפרים שונים מודגשים עם לוגו, אבזמים, סרטים או אקססוריז נוספים. מולטיטסקינג והגל הרביעי של פמיניזם הם הרעיון המוביל מאחורי הטרנד ונראה שהוא משתלב יפה בדימוי האישה העכשווית.

קאז’ואל הוט קוטור

הכלל המנחה של טרנד זה מתמקד בעיצובים המופתיים של שנות החמישים והשישים של המאה ה -20 שעברו מטמורפוזה של קיצורי אורך, הפחתת עלויות והתאמתם לצרכי היומיום שלנו. תפירה מוקפדת ומדויקת של בדי סאטן וטולים דקיקים ועדינים, תיפורים אלגנטיים, גזרות בעלות נפח, מחוכים, שימוש בנוצות, שרוולי בלון, חציות בועה – כל החגיגה הזו פוגשת אותנו בחולצות ושמלות של החיים היומיומיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *